پیش‌بینی برداشت ۲۶۱ هزار تن چغندر قند در میاندوآب

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها بیش از ۲۶۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا مقدم گفت: امسال ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول چغندرقند اختصاص‌ یافته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی افزود: مهندسین ناظر کشاورزی به‌عنوان نماینده مدیریت جهاد کشاورزی، از تاریخ شروع دوره بهره‌برداری این محصول در کارخانه قند میاندوآب حضور یافته و بر نحوه تحویل و عیارسنجی چغندرقند نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در تحویل چغندرقند توسط کشاورزان به کارخانه قند وجود ندارد، اظهار کرد: مطالبات چغندرکاران به‌موقع پرداخت می‌شود که امسال هر کیلوگرم چغندرقند با عیار ۱۶ درصد، به قیمت ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال توسط کارخانه قند از چغندرکاران خریداری و به‌ازای تحویل هر تن چغندرقند، ۲ کیلوگرم قند و ۲۰ کیلوگرم تفاله نیز به‌عنوان جایزه برای چغندرقند کاران در نظر گرفته می‌شود.

در این بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار، مدیر کارخانه قند، رئیس صنعت، معدن و تجارت، دبیر خانه کشاورز و نظام صنفی کار‌های کشاورزی، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی و مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب نیز حضور داشتند.