تابلوی ایست مقابل تصمیات خلاف قانون ۷ عضو شورای شهر ارومیه

مصوبه اعلام خاتمه خدمت شهردار ارومیه با ۷ ایراد قانونی و مصوبه تعیین سرپرست با ۲ ایراد قانونی توسط هیات تطبیق فرمانداری رد شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هیات تطبیق فرمانداری شهرستان ارومیه که مصوبات شورای شهر ارومیه برای قانونی شدن و اجرا حتما باید به تائید این هیات برسند، مصوبه شورای شهر ارومیه در ارتباط با “اعلام پایان خدمت” حسین مهدیزاده شهردار ارومیه به بهانه “عدم تمدید ماموریت وی از استانداری به شهرداری ارومیه” با ۷ ایراد قانونی و همچنین مصوبه تعیین رضا جوان کیا بعنوان سرپرست شهرداری ارومیه را با ۲ ایراد قانونی و با استناد به قوانین و مدارک موجود غیرقانونی اعلام و رد کرد.

مهدیزاده به شهرداری باز می گردد/ سرپرستی غیرقانونی جوان کیا به ۸ روز نکشید

بدین ترتیب مهدیزاده با رد مصوبه غیر قانونی ۷ عضو شورای شهر بعد از ۹ روز دوباره به مسند شهرداری ارومیه بازگشت و جوان کیا (برادر مدیرکل اموری شهری و شوراهای استانداری) بعد از ۸ روز سرپرستی و البته اقدامات غیر قانونی در شهرداری ارومیه (وی شرایط احراز سرپرستی شهرداری ارومیه طبق قانون شوراها را نیز نداشت) برکنار و به اداره مربوطه خود ارجاع داده خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق مواد قانونی مصرح در قانون شوراها با توجه به ایراد “شکلی” وارد شده به این اقدام غیرقانونی شورا (از حد نصاب خارج شدن شورای شهر و غیرقانونی بودن جلسه و این مصوبات شورا) رای هیات تطبیق قابلیت ابرام توسط شورای شهر را ندارد.