ویژه برنامه ادبی « آتالار شعر آخشامی » در ارومیه برگزار شد

ویژه برنامه ادبی « آتالار شعر آخشامی » ۲۷ بهمن ماه سال جاری به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و« روز بزرگداشت پدر» به همت کانون شعر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، در این برنامه که به برنامه شعرخوانی و نقد آثار ادبی هنرمندان اختصاص داشت بیش از ۲۵ نفر از شاعران حاضر در برنامه، اشعار خود را به در وصف حضرت علی (ع) و« مقام پدر»خواندند.

علی شجاع، جواد رمضان، ویدا افضلی، علی امامی، صادق داسگر، اسمعلی بایرامی، رها جوادی، تبسم رضازاده شدتی، سهیلا پارسایی مهر، فریده حلاجی، نازیلا علیلو،محرم میرزاده، خدیجه حسنپور، داریوش صوفی، علی اکبری، اکبر راکبی، محسن کاویانپور از شاعرانی بودند که آثار ادبی خود را در این برنامه ارائه دادند.

مسئول واحد آفرینش¬های ادبی و دبیر کانون شعر حوزه هنری هم در این برنامه ضمن تشکر از حضور شاعران، گفت: هم در موضع حضرت علی (ع) و هم در موضوع پدر شعر گفتن سخت است زیرا شاعران بسیاری مخصوصا شاعران بزرگ در موضوعاتی مقدس مثل ستایش حضرت علی (ع) و نیز مقام والای پدر و مادر و وطن و شهید و معلم اشعاری ناب و نغز سروده اند و شاعران امروز به سختی می توانند در چنین موضوعاتی اشعاری بکر و ناب ییآفرینند که البته باید شاعران جوان در پی خلق مضامینی بکر و جدید باشند.

مصطفی قلیزاده علیار ابیاتی از شعر معروف استاد شهریار در موضوع پدر را با مطلع « دلتنگ غروبی خفه بیرون زدم از در-در دست گرفته مچ دست پسرم را» خواند و گفت: شهریار در این شعر، رگه هایی از تازه گویی و توصیفات جدید و تصاویر بدیعی همراه با موج احساساتی سرشار شاعرانه و جذاب و دلنشین دارد.

در پایان این برنامه « فاطمه اسعدی» با قرائت شعری سفید از شاعر جوان و فقید انقلاب، « سلمان هراتی» با موضوع پدر (پدرم خورشید است) و معرفی جنبه های ابتکاریآن گفت : خلاقیت این شعر کوتاه بی نظیر است و در زمان ما، کمتر به چنین اشعار بکری در موضوع پدر برمی خوریم.