پیشران اصلی توسعه آذربایجان غربی معادن و صنایع معدنی است

استاندار آذربایجان غربی در سفر خود به شهرستان های باروق و چهاربرج در دیدار مردمی خود اظهار کرد: یکی از زمینه های توسعه و پیشران اصلی آذربایجان غربی معادن و صنایع معدنی می باشد که مسئولان استانی و شهرستانی در تحقق این مهم اهتمام جدی خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد صادق معتمدیان،استاندار آذربایجان غربی در سفر خود به شهرستان های باروق و چهاربرج گفت: یکی از زمینه های توسعه و پیشران اصلی استان معادن و صنایع معدنی می باشد که مسئولان استانی و شهرستانی در تحقق این مهم اهتمام جدی خواهند داشت.

وی افزود: در برنامه توسعه آذربایجان غربی ۹ درصد از طریق معادن و صنایع معدنی پیش بینی شده است که با توسعه استخراج معادن و ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان شاهد رشد و شکوفایی استان و به تبع آن شهرستان های استان خواهیم بود.

معتمدیان تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در شهرستان های آذربایجان غربی اشتغال جوانان می باشد که این مشکل نیز با توسعه ایجاد واحدهای صنعتی مرتفع خواهد شد.

غلامرضا بابایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی که استاندار را در این سفر همراهی می کردند گفت: یکی از مصوبات سفر در شهرستان بارق انجام شد، انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی جهت ظرفیت سنجی در حوزه معدنی شهرستان توسط سازمان زمین شناسی بود.

وی افزود: از دیگر مصوبات این سفر جذب سرمایه گذار در بخش معادن به شرط ایجاد واحد فرآوری در محل می باشد که امیدواریم با اجرای این مصوبات در شهرستان باروق شاهد رشد و توسعه اقتصادی این منطقه باشیم.

بابایی در خصوص توسعه ناحیه صنعتی چهاربرج گفت: در این ناحیه صنعتی یک سرمایه گذار در خواست انجام سرمایه گذاری در حوزه فرآوری فولاد را اعلام کرده است که برای استقرار این واحد شرکت های خدمات رسان باید همکاری های لازم را جهت آماده سازی زیرساخت های لازم را برای احداث و راه اندازی واحد مذکور انجام دهند.

رئیس سازمان صمت عنوان کرد: با برنامه ریزی برای اتمام و ایجاد پروژه های اولویت دار متناسب با نیاز مردم منطقه باید در کشور امید آفرینی شود و نباید با اقدامات شتاب زده مردم را ناامید کرد.

هدف از سفر های استانی به همراه مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی احصاء مطالبه های مورد درخواست مردم شهرستان ها می باشد که با تصویب مطالبات اولویت دار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اکثریت این مطالبات به انجام خواهد رسید.

تمام مصوبات سفرهای استان بعد از کار کارشناسی و بررسی و برنامه ریزی برای اجرای کوتاه مدت و بلند مدت به تصویب می رسد و رسانه ها، نمایندگان مجلس و مردم اجرای مصوبات را مطالبه کنند.

در خصوص حل مشکلات موجود در واحدهای صنفی و صنعتی که عمده مشکل مالی بانکی و نیاز تسهیلات و سرمایه در گردش بود؛ مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم‌ برای رفع موانع این واحدها اتخاذ گردید.