زمین خواری میلیاردی در مهاباد

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۷ هزار متر زمین خواری و جلوگیری از تصرف در ارضی ملی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد ریال در شهرستان مهاباد با هوشیاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان غربی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ایرج حسنخانی، جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در تشریح جزیئات خبر زمین خواری اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی، طرح مقابله ای با پدیده زمین خواری در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان پس از انجام تحقیقات و بازدیدهای میدانی و بررسی اسناد، مدارک و استعلامات لازم و همچنین هماهنگی با مرجع قضائی، نسبت به کشف ۷ هزار و ۸۴۷ متر زمین خواری در حاشیه شهرستان مهاباد اقدام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این راستا یک متهم دستگیر شد، بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش زمین رفع تصرف شده ۲۳ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ حسنخانی در پایان با بیان اینکه حفظ وحراست از بیت المال و اراضی ملی از اولویت ها و ماموریت های پلیس است، گفت: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری (تصرف اراضی ملی وشهری) موضوع را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.