رویداد شتاب اینترنت اشیاء، هوشمند سازی و شهر هوشمند در ارومیه برگزار شد

رویداد شتاب اینترنت اشیاء، هوشمند سازی و شهر هوشمند مرکز آموزش ایران پاش دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با معرفی ایده پردازان برتر به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، روز یکشنبه ۱ اسفند آیین اختتامیه رویداد شتاب اینترنت اشیاء، هوشمند سازی و شهر هوشمند مرکز علمی کاربردی ایران پاش با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی، مدیر عامل شرکت ایران پاش، ایده پردازان و علاقه مندان در محل واحد استانی دانشگاه بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

رسولی صدقیانی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه درگذشته تنها وظیفه دانشگاه‌ها توجه به مقوله آموزش بود گفت: تحولات صورت گرفته در قرن اخیر باعث شده تا دانشگاه ها علاوه برآموزش به مسائلی همچون کسب وکار، تولید ثروت واشتغال زایی تمرکز کنند و دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه کارآفرین می تواند نقش مهمی در تحقق این مساله ایفا نماید.

وی با بیان اینکه شرکت های تسلا، گوگل و بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا زمانی یک استارت آپ ساده بودند افزود: برگزاری استارت آپ ها موجب خلق ایده‌های مختلف می‌شود و می‌توان با حمایت از آن ها باعث رشد و شکوفایی اقتصادی کشور شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی ادامه داد: هر چیزی که دارای هویت دیجیتالی بوده و می‌تواند توسط کامپیوتر مدیریت و کنترل شود در دنیای اینترنت اشیاء قرار دارد و از این علم بعد از انقلاب کشاورزی، صنعتی و آی تی به عنوان انقلاب چهارم در دنیا نام برده می‌شود.

در ادامه میرزاده مدیرعامل شرکت ایران پاش ارومیه گفت: جوانان امید این کشور بوده و با به روز کردن ایده های خود می توانند خدمت زیادی به کشور نمایند و شرکت ایران پاش از ایده هایی که قابلیت تجاری سازی دارند حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون برخی از محصولات این شرکت در کتاب رکورد گینس ثبت شده است گفت: بنده قبلا کارمند بودم و برای عملی کردن ایده های خود از شغل خود استعفاء و اقدام به تاسیس این شرکت نمودم که خوشبختانه با موفقیت همراه بود.

رئیس کارخانه ایران پاش ارومیه گفت: ایده مخازن آبی که در این استارت آپ شرکت کرده است در کشور استرالیا نیز مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

دکتر امین فر رئیس مرکز عملی کاربردی ایران پاش و دبیر اجرایی رویداد شتاب اینترنت اشیا، هوشمند سازی و شهر هوشمند با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی ایران پاش بکارگیری فارغ التحصیلان ممتاز این مرکز را در شرکت ایران پاش در برنامه خود قرار داده اظهار کرد: داشتن امکانات مناسب تحصیلی و کارگاههای تخصصی بی نظیر از سایر مزیت های این مرکز آموزش است.

وی افزود: در مجموع ۴۲ ایده در این رویداد شتاب شرکت کردند که در مرحله اول ۱۶ ایده و در داوری نهایی ۷ ایده به عنوان طرح‌های نهایی انتخاب شدند.

در پایان این مراسم بعد از ارائه ایده های نهایی از سوی شرکت کنندگان، هادی بقالی با ایده‌ سیستم و اپلیکیشن هوشمند تشخیص کمبود ها و آفات گیاهان با استفاده از پردازش تصویر، علی زمان زاده با ایده تولید قایق غذا پاش و قایق طعمه پاش و حمید مسعودی با ایده سیستم هوشمند تزریق کلر به شبکه آب شرب شهری و اعلام مقدار آن به صورت بی‌سیم به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

گفتنی است در انتهای این مراسم، لوح، جوایز نقدی و امتیازات ویژه این رویداد به عناوین مذکور اهداء شد.

شایان ذکر است دکتر احسان مصطفی پور، دکتر توحید ستارپور و دکتر سعید عباس نژاد داوری این رویداد شتابی را برعهده داشتند که در انتهای مراسم از این داوران نیز تجلیل شد.