شمشیر باز ارومیه ای مدال نقره تیمی آسیا را بر گردن آویخت

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان غربی گفت: «سیدمبین رضوی»، سابریست ملی‌پوش ارومیه‌ای به‌همراه تیم ملی نوجوانان ایران با قرار گرفتن بر سکوی نایب‌قهرمانی آسیا مدال نقره تیمی را بر گردن آویخت.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، نجف زاده با اشاره به اینکه هم اکنون مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است گفت : سید مبین رضوی،شمشیر باز نوجوان ملی پوش اسلحه سابر استان نیز به همراه تیم ملی در این مسابقات حضور دارد.

نجف زاده افزود: این شمشیر باز نوجوان استان در بخش تیمی این اسلحه سابر موفق به کسب مدال نقره و مقام دوم آسیا شد.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان غربی گفت: تیم ملی سابر نوجوانان کشورمان در این رقابت ها با ترکیب نیما آقایی، سام ذوالقدری، سیدمبین رضوی و امیرمحمد میرشفیعی با قبول شکست 45 بر 32 برابر ازبکستان میزبان به مدال نقره دست یافت.

نجف زاده اظهار کرد : سابریست های نوجوانان ایران در دور یک‌چهارم نهایی 45 بر 27 برابر هند به برتری رسیده و راهی دور بعد شدند و در ادامه نیز با برتری 45 بر 39 برابر کویت به فینال مسابقات صعود کردند.

نجف زاده افزود : این اولین حضور شمشیر باز نوجوان ارومیه ای در یک رویداد بین المللی است و خوشبختانه این ورزشکار با تلاش های ادامه دار خود موفق به کسب مدال نقره آسیایی شد و به افتخارات این  رشته ورزشی در استان اضافه شد.

دبیر هیات شمشیر بازی آذربایجان غربی‌خاطر نشان کرد : همچنین،محمد برزگر ، یاسین نوری و هانیه خوشخواهی سه شمشیر باز دیگر استان نیز در این مسابقات حضور دارند و در روزهای آینده به مصاف حریفان خود خواهند رفت.