نشست همکاری‌های مشترک حوزه هنری آذربایجان غربی و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد

در آستانه عید نوروز نشست بررسی همکاری‌های مشترک حوزه هنری آذربایجان غربی و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با حضور مدیران و معاونان، هشتم اسفند ماه سال جاری در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این نشست مشترک فرهنگی، راهکارهای مختلف در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی و هنری آذربایجان غربی با استفاده از ابزارهای هنری و همچنین اجرای برنامه های مشترک فرهنگی جهت آشنایی مردم، به خصوص مسافران در روزهای عید نوروز با آداب و رسوم فرهنگی مردم آذربایجان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در این نشست ضمن تشکر از حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و معاون ایشان در حوزه هنری آذربایجان غربی، بر سیاست‌های حوزه هنری در شناسایی و معرفی زیست بوم های منطقه ای در ایران و آشنایی نسل جوان جامعه با آداب و رسوم و سنت‌های فرهنگی ایرانی، اسلامی تاکید کرد.

احد هوشمند قره باغ در ادامه سخنان خود ضمن اعلام آمادگی حوزه هنری جهت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی هنری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: ظرفیت های فرهنگی، باستانی آذربایجان غربی بر کسی پوشیده نیست و در این راستا بایستی با تولید محتوای فرهنگی مناسب این جایگاه عظیم فرهنگی را حفظ و تقویت کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به حضور موثر حوزه هنری استان در برنامه‌های مشترک فرهنگی در سالهای گذشته اظهار داشت: استفاده از توان و ظرفیت های اجرایی حوزه هنری در راستای تولید محتواهای فرهنگی با استفاده از زبان هنر در معرفی و ترویج فرهنگ بومی آذربایجان غربی بسیار موثر است.

جلیل جباری افزود: آذربایجان غربی به لحاظ تنوع در میراث فرهنگی و گردشگری از استان‌های مطرح کشور است و این توان را دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و اجرای برنامه‌های ملی و بین المللی در رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی استان قدم‌های موثری برداشته شود.

حوزه هنری آذربایجان غربی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی سال های گذشته نیز در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در راستای معرفی فرهنگ بومی و آداب و رسوم و سنت های بومی منطقه آذربایجان همکاری های متنوعی را داشته اند که اجرای برنامه «نوروزگاه» در سال‌های گذشته نمونه‌ای از این همکاری ها می باشد.