رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان بوکان:

تلاش دولت سیزدهم برای پشتیبانی از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید

دومین بازدید فرماندار، رئیس اداره صمت و روسای ادارات شهرستان بوکان از واحدهای تولیدی شهرستان بوکان با هدف احصاء دقیق وبررسی مشکلات این واحدها انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سرپرست فرمانداری بوکان به همراه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بوکان از کارخانه سیمان کاوان بوکان بازدید به عمل آوردند و در جلسه ای با حضور اعضای فنی کارخانه از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات کارخانه قرار گرفتند.

در این بازدید فرماندار و صالح زندش رئیس اداره صمت بوکان، از وضعیت تولید و اشتغال کارخانه سیمان با تعداد ۳۵۰ نفر در کارخانه و ۴۰۰ نفر راننده در دو شرکت اقماری وابسته حمل و نقل با ۳۰ نفر پرسنل مشغول فعالیت می باشند بازدید کردند.

زندش در این بازدید گفت: کارخانه سیمان کاوان بوکان در شرایط عادی روزانه تا ۴۳۰۰ تن انواع سیمان فله و پاکتی در نوع پوزولانی و تیپ یک و دو تولید می کند که عمده مشکل این واحد هر ساله قطع گاز می باشد که سوخت جایگزین مازوت از طرف اداره صمت و شرکت نفت تامین می گردد و قطعی برق نیز باعث کاهش تولید این واحد سبب وارد شدن خساراتی به کوره و خط تولید کارخانه می شود. مدیران این واحد خواهان هماهنگی بیشتر وزارت نیرو و اطلاع رسانی در جهت قطعی های مکرر و بعضا بدون اطلاع شدند.

اسکندری سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات مطروحه گفت: مشکلاتی که در سطح شهرستان قابل حل هستند بایستی در اسرع وقت با هماهنگی ادارات شهرستان رفع شوند و مشکلاتی که در سطح مرکز آذربایجان غربی قابل حل هستند و یا مشکلات کشوری می باشند از طریق کارگروه رفع موانع آذربایجان غربی مرتفع گردند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالهای اخیر ادامه داد، دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور توجه بسیار ویژه ای برای رفع مشکلات حوزه تولید دارند و مقام عالی آذربایجان غربی نیز هر هفته، روزهای یکشنبه را به بازدید از واحدهای تولیدی اختصاص داده اند و در سفری که استاندار محترم و هیات همراه در روزهای آتی به بوکان خواهند داشت بایستی مشکلات کارخانه به طور دقیق احصاء و در حضور استاندار محترم طرح گردند تا بتوانیم برای رفع این مشکلات گام برداریم.

لازم به ذکر است؛
کارخانه سیمان کاوان بوکان در سال ١٣٨١ تاسیس و در سال ١٣٨۴ عملیات اجرای آن با تسهیلات ارزی ریالی بانک ملی آغاز شده، مراحل ساخت و اجرایی کارخانه در سال ١٣٨٩ پایان یافت و در همان سال راه اندازی و در سال ١٣٩١ نیز پروانه بهره برداری آن صادر شد.