اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 1680 مدرسه متوسطه استان آذربایجان غربی

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 1680 مدرسه متوسطه دوره اول و دوم، فنی و حرفه و کارودانش استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، صبح امروز، مراسم افتتاحیه تأمین مدرسین الگوی تعالی مدیریت مدرسه در استان آذربایجان غربی بصورت ویدئو کنفرانس در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

میرصادق جامعی، معاون آموزش ابتدایی و سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است و کلیه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی برگرفته از این سند و با رویکرد تربیتی است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه برگرفته از سند تحول بنیادین و جزو برنامه‌های اولویت دار آموزش و پرورش می باشد که در ۱۶۸۰مدرسه متوسطه دوره اول و دوم، فنی و حرفه و کارودانش استان در حال اجراست.

جامعی ادامه داد: کیفیت بخشی به آموزش و حرکت از وضعیت موجود مدرسه بسوی وضعیت مطلوب هدف اصلی برنامه تعالی مدیریت مدرسه است.

این مقام مسئول گفت: با ارزیابی عملکرد مدارس در راجرای برنامه‌های عملیاتی، مدارس برتر در اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه انتخاب خواهد شد.

برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش ، مدرسه محور ، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود ، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف های قصد شده بسنجد .