دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مبنی بر کنترل قیمت سیب بازار شب عید

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طی دستوری مهم ، ورود دادستانی و سازمان بازرسی استان را به مقوله قیمت گذاری و خرید دولتی سیب برای تنظیم بازار عید خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، عتباتی با بیان این مطلب اعلام کرد : اخبار متعددی مبنی بر اینکه تعداد محدودی واسطه با خرید سیب از باغداران استان به قیمت نازل و فروش به قیمت 2 برابر آن به دولت، موجب افزایش غیر قانونی قیمت و التهاب در بازار شب عید می شوند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید به رعایت الزامات و مقررات قانونی و حفظ مصلحت و منافع مردم و باغداران به مجموعه های دادستانی مرکز استان و بازرسی کل استان دستور داد در راستای حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت المال و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه ها، از تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها و شهروندان در ایام پایانی سال جلوگیری کنند.

عتباتی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب و تامین کننده اصلی سیب بازار شب عید است، تصریح کرد: باید با نظارت و پایش مستمر به نحوه قیمت گذاری و عرضه سیب، امکان بهره مندی اقشار مختلف مردم را از این نعمت الهی فراهم نماییم و همچنین از سودجویی تعدادی واسطه که موجب افزایش بی رویه قیمت میوه شب عید مردم می شوند، جلوگیری بنماییم.