نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ؛

تربیت نسل جدید با رساندن آنان به حیات طیبه نهایی می شود

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت نسل جدید با رساندن آنان به حیات طیبه نهایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، حجت الاسلام المسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی در ارومیه بیان کرد: مسئولیت متولیان و کارکنان آموزش و پرورش در تربیت افرادی مومن، معتقد به معارف دین، صالح، اهل عمل نیک  بسیار والا و متعالی و ارزشمند است.

وی افزود: خداوند تربیت انسان را به تربیت یک درخت تشبیه کرده‌است که هر آن میوه های خودش را بار می‌آورد تا همه از آن استفاده کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: آموزش و پرورشی ها هر فرزندی را تربیت می‌کنند آن را به درختی مستحکم تبدیل می‌کنند که توحید و خدا پرستی در آن نهادینه شده و ساری و جاریست.

وی خاطر نشان کرد: احسان، خوبی به پدر و مادر، دستگیری از مظلومان همه میوه های خوبی را بار می‌آورد و کسانیکه این درختان را پرورش می‌دهند از ثواب آن بهره مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: خدا در وجود ما انسانها ظرفیت عظیمی را نهادینه کرده است که اگر از این ظرفیت‌ها بشود استفاده کرد واقعا معجزه خواهد کرد تا اتفاق عظیمی بیافتد .

وی اضافه کرد: متونی که از اهل بیت در دست است نشان می‌دهد که خداوند در وجود بشر یک استعداد بسیار بزرگ  ایجاد کرده واگر این ظرفیت را بتوان به اوج رساند آن انسان اوج می‌گیرد.

امام جمعه ارومیه افزود: انسانها همه ظرفیت دارند و اگر بتوانند آن را به فعلیت برسانند می‌توانند همه خوبیها را داشته یابند.

وی گفت: افرادیکه مباحث تعلیم و تربیت را دارند باید بدانند خداوند ظرفیت عظیمی در نهاد کودکان گذاشته و اگر بشود آن را فعلیت داد انقلابی بزرگ در درونشان برای حرکت به سمت حیات طیبه رخ می‌دهد.

گفتنی در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان از پیشکسوتان و فعالان حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش استان تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری :