گرامی داشت روز جهانی حیات وحش در ارومیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: به مناسبت روز جهانی حیات، یگان حفاظت محیط زیست این اداره به همراه تشکل زیست محیطی کانون دوستداران طبیعت و حیات وحش با حضور در مدرسه ابتدایی دوره اول و دوم دانش آموزان را با مسائل مختلف زیست محیطی به ویژه اهمیت تالاب ها و اهمیت حیات وحش بر زندگی انسان ها آشنا کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، مختار خانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت : این دوره آموزشی در روستای اردشاهی تکیه برگزار و دانش آموزان با مفاهیم محیط زیستی و همچنین اهمیت تالاب ها به ویژه حیات وحش آشنا شده و برای آشنایی بیشتر آنان با محیط زیست بسته های زیست محیطی  اهداء شد.

خانی اظهار کرد:  پس از برنامه آموزشی، گروهی متشکل از یگان حفاظت و اعضای تشکل زیست محیطی کانون دوستداران طبیعت و حیات وحش از تالاب گلمرز و زیستگاه کنار آبزی روستای قرالر و تازه کند امام در حاشیه دریاچه ارومیه بازدید کردند.

تالاب گلمرز، یکی از بهشت های کوچک و زیبای نزدیکی ارومیه است. این تالاب کوچک و آرام در نزدیکی روستای گلمرز ارومیه قرار گرفته که عمق آن حدود ۱۴ متر و مساحت آن بالغ بر ۲ هکتار است.