رونمایی از سامانه امداد هوشمند “امداد سها”

همزمان با سراسر کشور و ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و در آیینی با حضور یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، سامانه امداد هوشمند و کارآمد کمیته امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در این آیین گفت: این سامانه به منظور تسریع و ارائه  خدمات مطلوب به مددجویان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: صحت‌سنجی و به‌روزرسانی اطلاعات فردی، پالایش اطلاعات مددجویان، دسترسی آسان به سامانه، مراجعه نکردن به امداد و رایگان بودن ثبت درخواست خدمات، بخشی از مزایای این سامانه است.

مدیرکل کمیته امداد اذربایجان‌غربی افزود: مددجویان می‌توانند از طریق آدرس soha.emdad.ir وارد سامانه امداد هوشمند شده و نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای  ثبت اطلاعات‌ پایه و ورود به سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد داشتن کد ملی، کد پستی و شماره موبایل به نام مسئول خانوار الزامی است.

سهندی با اشاره به اهتمام کمیته امداد اذربایجان‌غربی در ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، ۱۰ هزار و ۴۵۱ فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی با اعتباری برابر با ۳۵۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و۷۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد اذربایجان‌غربی‌ ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از ۵۴ هزار خانوار مددجویی که در کشور به استقلال اقتصادی رسیده‌اند، ۲۵۰۰ خانوار در آذربایجان‌غربی هستند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد آذربایجان‌غربی با توجه به سامانه رصد وزارت کار، این نهاد رتبه اول اشتغال‌زایی استان را دارا بوده و هم‌اکنون بالای ۳۰ درصد اشتغال استان توسط کمیته امداد اذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود.

سهندی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۱۶ هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان توسط کمیته امداد آذربایجان‌غربی در استان ایجاد شود.