گازرسانی به ۱۸ روستای ماکو در دست اجراست

رئیس اداره گاز ماکو گفت: گازرسانی به ۱۸ روستای این شهرستان در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رسول‌ نوری‌نسب، درباره عملکرد این اداره طی سال جاری، اظهار‌ کرد: امسال گازرسانی به ۱۸ روستا در سه محور حاسین، حسولزگی و دانالو آغاز شده و پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از گاز این روستاها در سال‌ آینده، ۱۸۰۰ خانوار آنها از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی این روستاها را شامل حاسین کوچک، تاتار، اینچه علیا، محمودآغلی، حاسین بزرگ، میرزادولماز، مخند، تلیم خان سفلی، تیکمه داش، خله زاغسی، عیسی خان، حصار، تازه کند آداغان، حسولزگی، حسوشکی، میرزاخلیل، آداغان و علی قندو اعلام کرد.

رئیس اداره گاز ماکو همچنین با اشاره به افتتاح گاز ۱۱ روستا در سال‌جاری، افزود: با بهره‌مند این روستاها از نعمت گاز، ۱۶۱۰ خانوار ساکن در آنها تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

به گفته وی، برای گازرسانی به این ۱۱ روستا در محورهای خرمن یری و دانالو، در مجموع ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

نوری‌نسب همچنین به اجرای طرح گازرسانی به حفرات خالی این شهرستان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه امسال با گازرسانی صورت گرفته، ۱۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی همچنین به واگذاری ۱۲۰۰ انشعاب جدید طی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: لز این تعداد ۱۰۵۰ انشعاب واگذار شده در روستاها و ۱۵۰ مورد نیز در بخش شهری بوده است.

رئیس اداره گاز ماکو در ادامه با اساره به اینکه در سال جاری ۲۱۸۸ اشتراک جدید پذیرش شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۶۲ مورد روستایی و ۸۲۶ مورد نیز شهری بوده است.