مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی عنوان کرد:

چشم‌انداز ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در قرن جدید

خدیجه معصومی با اشاره به چشم‌انداز کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در قرن جدید، ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌ها و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام را از جمله اولویت‌های این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی با صدور پیامی ۱۷ اسفند ماه، هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سال نو را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

به نام خالق هستی بخش
به میمنت فرارسیدن ۱۷ اسفند ماه، هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک این ایام خجسته به تمامی همکاران ارزشمند و شایسته، متواضعانه و صمیمانه امیدوارم در سایه عنایات و الطاف الهی، توفیقی دوچندان در پیمودن مسیر رشد و پیشرفت و تعالی، نصیبتان شود.

اینجانب مراتب قدردانی خود را از تلاش بی دریغ یکایک شما همکاران محترم ابراز داشته و امیدوارم با ایمان و شجاعت آغازگر بهترین باشیم و با تلاش و کوشش مضاعف و با همدلی و وفاق بتوانیم گام های موثرتری در تحقق برنامه ها، اهداف و ماموریت های کتابخانه های عمومی استان برداریم.

در سالی که گذشت کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی،  با وجود محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، افتخار میزبانی هزاران نفر از کاربران و علاقمندان به کتابخوانی را داشتند و تلاش شد با اجرای بیش از ۲۰۹۱ برنامه فرهنگی ترویجی، افزایش تعداد ۳۰ هزار جلد منابع کتابخانه های عمومی، افتتاح ۳ باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل، جلب مشارکت ۲۶ هزار و ۷۷ نفر از مردم استان در جشنواره کتابخوانی رضوی، انعقاد ۷ تفاهم نامه استانی و تشکیل ۹۶ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، شهرستان، شهر و بخش، در رشد و توسعه کتابخوانی در استان اثرگذار باشیم. 

نوروز امسال مصادف است با نخستین نوروز قرن جدید و این تقارن ما را بر آن می دارد که در سال ۱۴۰۱ با اقتدار و عزم راسخ، کتابخانه های عمومی را به عنوان پایگاه موثق فرهنگی و اجتماعی، مراکز آموزش مادام العمر، کانون مشاوره اطلاعاتی و محلی برای پژوهش و ظهور و بروز فناوری های نوین، به پیشران ارتباطات اجتماعی تبدیل کرده و در تربیت نسلی آگاه، مسئولیت پذیر و خلاق به نحو شایسته ای سهیم باشیم و با حفظ جایگاه اول کشور در منطقه و موفق در رساندن کشور در زمره‌ پانزده کشور برتر جهان از جهت سرانه فضا، عضو، منابع و امانت کتابخانه ای، با هویت ایرانی- اسلامی بر جامعه اثرگذار باشیم. در چشم انداز قرن جدید در راستای ارائه خدمات نوین کتابخانه ای، ارتقای کمی و کیفی کتابخانه های عمومی استان و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالا تلاش مضاعف صورت خواهد گرفت.

پیشاپیش حلول سال نو و بهار پر طراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض کرده و سالی سرشار از سعادت، سلامتی، معنویت و برکت، دوام، شادکامی، موفقیت و سربلندی همه شما بزرگواران را از خداوند متعال مسئلت دارم.