بررسی وضعیت کالاهای با قیمت تولید کننده در سطح عرضه

مسئول سامانه یکپارچه پاسخگویی و بازرسان سازمان در راستای نظارت بر نحوه اجرای شفاف سازی قیمت و درج قیمت تولید کننده بر روی اقلام اعلامی از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از واحدهای صنفی عمده فروشی، خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای بازید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدرضا خدرلو مسئول سامانه یکپارچه پاسخگویی و بازرسان سازمان در راستای نظارت بر نحوه اجرای شفاف سازی قیمت و درج قیمت تولید کننده بر روی اقلام اعلامی از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از واحدهای صنفی عمده فروشی، خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای بازید به عمل آوردند.

محمدرضا خدرلو در این بازدید گفت: در راستای شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید کننده و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نسبت به درج قیمت تولید کننده/وارد کننده که دربرگیرنده مجموع هزینه ها و سود های قانونی واحد های تولیدی/وارداتی با لحاظ مالیات ارزش افزوده از برخی فروشگاه های زنجیره ای و واحد های عمده فروشی و خرده فروشی در سطح عرضه این بازدید انجام شد.

وی افزود: برابر بررسی های بعمل آمده و با عنایت به جدول زمانبندی وزارت صمت در زمینه اجرای طرح درج قیمت تولید کننده وارد کننده و مصرف کننده که بصورت نمونه شامل انواع مواد نوشیدنی_مواد شوینده و مواد سلولزی و برخی از محصولات غذایی از قبیل انواع کنسروها و ترشیجات، سس و رب و یا ماکارونی می باشد، اقدامات نظارتی انجام شد که اکثر اقلام موجودی با قیمت تولید کننده در کلیه سطوح فروش با رعایت ضرایب پخش ابلاغی به فروش می رسید.

خدرلو خاطرنشان کرد: این نوع بازدیدها و نظارت ها بصورت دوره ای از گروه های کالایی مختلف مشمول طرح انجام خواهد شد که در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با خاطیان برابر قانون رفتار خواهد شد.