وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مطلوب نیست

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با انتقاد از بی توجهی مدیران نسبت به مصوبات شورای اطلاع رسانی استان گفت: ساختار شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی بر اساس وظایف معین ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،رضا ابراهیمی در سی و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با گلایه از عدم حضور برخی از اعضا در جلسات این شورا اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی باید به جایگاه واقعی خود رسیده و در کانون توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اخبار و وقایع استان تصریح کرد: بازتاب این اخبار و وقایع باید در شورای اطلاع رسانی بررسی و تحلیل شده و نتایج آن برای بهره برداری به دستگاه های اجرایی ارسال شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی همچنین از عدم تشکیل جلسات کمیته های زیرمجموعه شورای اطلاع رسانی استان انتقاد کرد و گفت: کارشناسان باید در این کمیته ها اخبار و وقایع استان را کالبدشکافی کرده و نتیجه گزارشات و تحلیل‌های این کمیته ها توسط مدیران در جلسات شورا مطرح و برای برنامه ریزی های لازم تصمیم گیری شود.

ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به زحمات کادر درمانی در خصوص شیوع بیماری کرونا اذعان کرد: پیشگیری مهمترین موضوع در خصوص عدم ابتلا به این بیماری است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاصل می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان مطلوب نبوده و ساده انگاری توسط مردم شکل گرفته است، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند با تمام ظرفیت اطلاع رسانی خود در زمینه تشویق و دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند‌.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست با هر روش ممکن و بهره گیری از تمام ظرفیت های اجتماعی همانند نخبگان، ائمه جماعات، ورزشکاران و هنرمندان نسبت به اقناع سازی مردم برای انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا اقدام کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه واکسیناسیون در سنین ۵ تا ۱۲ سال متاسفانه با کندی پیش می‌رود، خاطر نشان کرد: همه انواع واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت به حد کافی در استان موجود بوده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداریم و مردم در همه سنین می توانند هر نوع واکسنی را برای تزریق انتخاب کنند.