موزه تاریخ طبیعی ارومیه در ایام نوروز برای بازدید گردشگران دایر است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: موزه تاریخ طبیعی ارومیه در ایام نوروز برای بازدید گردشگران دایر است .

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: موزه تاریخ طبیعی ارومیه به عنوان بزرگترین موزه تاریخ طبیعی شمال غرب کشور که در انتهای بلوار والفجر، تقاطع در حال احداث آذربایجان واقع شده است در ایام نوروز ۱۴۰۱ به منظور شناساندن ظرفیت های محیط زیست طبیعی استان، گونه های گیاهی و جانوری از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰  آماده پذیرایی از گردشگران، مسافران نوروزی و علاقمندان به طبیعت است.

مختار خانی افزود: موزه تاریخ طبیعی ارومیه یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که بزرگترين موزه تاريخ طبيعي شمالغرب کشوربوده و در زميني به مساحت 5هزارمترمربع و زيربناي 4هزارو 200مترمربع در 4 طبقه احداث شده و در ایام نووز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است. موزه تاريخ طبيعي اروميه داراي سالن هاي تخصصي پستانداران، پرندگان، خزندگان، اکوسيستم هاي آبي و هفت اقليم کشور و نيز سالن‌هاي جانبي همايش، کتابخانه و نمايشگاه عکس است.

وی اظهار کرد: موزه تاریخ طبیعی ارومیه در ورودی شهر ارومیه و در مجاورت رودخانه شهرچایی واقع شده و به راحتی در دسترس بازدید کنندگان بوده و فرصت و بستر مناسبی برای فعالیت علمی و پژوهشی متخصصین و محققان است.