انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زندان ها و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره با هدف توسعه حمایت های اجتماعی توانمندسازی اجتماعی زندانیان به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز؛رئیس و معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بلافاصله بعد از امضا تفاهم نامه همکاری های حمایتی برای زندانیان در محل کار مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی حضور یافتند و آمادگی خود را جهت برگزاری پویش های حمایتی و آزادی زندانیاننیازمند و همچنین مشارکت در برنامههای توانمد سازی اجتماعی زندانیان و خانواده آنها اعلام نمودند .

رئیس سازمان زندان های کشور دو روز قبل در جریان انعقادتفاهم نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت : توجه به خانواده زندانیان نیز جزء اولویت های ماست و البته کمک به حل مشکلات معیشتی و نیازهای مادی و معنوی آنان یک تکلیف قانونی و برگرفته از آموزه های دینی است که به کرات به مساله کمک به نیازمندان توصیه شده است.

در جلسه امروز مجتبی محمدی مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به رویکرد حمایتی سازمان زندان ها عنوان داشت: بسیار خرسندیم که قبل از ابلاغ مصوبات تفاهم نامه همکاری مجموعه جهادی و تلاشگر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان برای انجام ماموریت حمایتی و اجتماعی خود مصرانه پیگیری نمودند و این مایه مباهات است و ان شالله در سال 1401 شاهد همکاری های درخشان برای پیشبرد اهداف حمایتی هر دو سازمان برای کاهش آسیب های ناشی از حبس بر زندانیان نیازمند و خانوده آنها خواهیم بود.

در جلسه امروز هماهنگی اجرایی تفاهم نامه و در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان کمک های مومنانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره شامل بسته های غذایی و همچنین مبلغی که برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان نیازمند اختصاص یافته است تحویل خواهد شد.

همچنین راه اندازی پویش هایی با هدف جلب کمک های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و عمدناشی از فقر بویژه در نوروز ۱۴۰۱ در دستور کار خواهد بود.

کارآفرینی برای زندانیان، ارتقاء سطح سلامت در زندان ها و بهره برداری از زمین های آماده به کشت کشاورزی سازمان زندان ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

شایان ذکر است بر اساس این تفاهم نامه مبلغ یکصد میلیارد ریال از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره برای آزادی زندانیان واجدشرایط در اختیار سازمان زندان ها قرار می گیرد.