کشف 75راس دام قاچاق در”پیرانشهر”

فرمانده انتظامی شهرستان"پیرانشهر" از کشف 75رأس دام زنده قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال در این شهرستان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سرهنگ”حسام صلاحی” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستاي جلوگيري از خروج احشام بدون مجوز قانوني، ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید شیرازی شهرستان”پیرانشهر” حین کنترل و پایش خودروهای عبوری در محور”نقده – پیرانشهر” به یک دستگاه كاميون بنز، مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسي از کامیون متوقف شده، 75 رأس دام (گوسفند) زنده قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشکي را کشف کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان”پیرانشهر” در ادامه با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و یک دستگاه کامیون توقیف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند، بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش احشام مکشوفه 400 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ”صلاحی” در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به اين كه بسياري از بيماري هاي خطرناك قابل سرايت به انسان و در واقع مشترك بين دام و انسان است و جابه جايي و نقل و انتقال اين گونه احشام بدون مجوز اداره بهداشت مي تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بيندازد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع رساني کنند.