افزایش گشت و کنترل‌ مناطق در ایام تعطیلات نوروزی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش حضور گردشگران در مناطق، گشت های یگان حفاظت محیط زیست استان به منظور جلوگیری از حضور شکارچیان احتمالی در مناطق و همچنین کمک به گردشگرانی که به هر دلیلی دچار مشکل شده اند افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سعید شهند افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی در سراسر ادارات حفاظت محیط زیست استان درحال آماده باش کامل هستند و علاوه بر حفظ و حراست از عرصه های طبیعی و همچنین جلوگیری از بروز هر گونه تخریب محیط زیست و آتش سوزی با متخلفین طبق مقررات برخورد خواهند کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به حضور گردشگران در مناطق مختلف استان از مردم با فرهنگ و دوستدار طبیعت در خواست می شود از روشن کردن آتش در مناطقی که شرایط آتش سوزی در آن محل ها مهیا است جلوگیری کرده و در صورت روشن کردن آتش پس از اتمام حتما از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند، تا از بروز هر گونه حریق و خسارت احتمالی به محیط زیست و عرصه های طبیعی جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از مردم فهیم و دوستدار محیط زیست استان در خواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی موضوع را به نزدیک ترین ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه تلفن رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.