سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ایام نوروز 1401 تعطیل نیست

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در ایام نوروز تعطیل نیست، گفت : خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی نیز در ایام نوروز 1401 نیز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،محمد دیبایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه  به عموم مردم و مدیریت تنظیم بازار شب عید و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک های نوروزی تشکیل داده است.

دیبایی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه با راه اندازی سامانه های ارتباطی در زمینه های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی،عرضه فرآورده های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و … در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

این مسئول همچنین با اشاره به تامین کالاهای اساسی مورد نیازبرای شب عید مردم ، اظهار کرد: اقلام پروتینی مورد نیاز مردم درشب عید مانند گوشت قرمز و سفید نیز به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی امور دام خرید و ذخیره سازی شده است که برای ایجاد تعادل دربازار درسطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف در حال عرضه است و در تمامی ایام تعطیلات نوروزی شرکت پشتیبانی اموردام استان از ساعت 8 صبح الی 14 عصر آماده ارائه خدمات به مشتریان برای تامین مصارف آنان و تعادل بخشی به بازار است .

دیبایی تاکید کرد: در خصوص تامین و توزیع سایر کالاهای اساسی مردم از قبیل برنج ، شکر ، گوشت مرغ ، میوه و .. نیز تمهیدات لازم توسط قرارگاه امنیت غذایی استان در جهت ایجاد ارامش در بازار و تثبیت قیمتها اتخاذ شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی 42 گشت یگان حفاظت از عرصه های ملی و اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قراردارند و این گشت ها آماده دریافت هر گونه گزارش ها و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.دیبایی افزود: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه  1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

وی در ادامه از آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات درسازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان به منظور بازدید و بررسی محموله های کشاورزی وارداتی و صادراتی  در ایام تعطیلات نوروزی خبرداد و گفت : همچنین  به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری ها ، بازدید از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، رستورانها و غذاخوریهای فعال در ایام تعطیلات نوروزی 43 اكيپ بازرسي بهداشتي دامپزشكي با بكارگيري  104 نفر ناظرین بهداشتی دامپزشکی از مورخه 14 اسفند ماه 1400 تا  12 اردیبهشت 1401 ، مصادف با پایان ماه مبارک رمضان در دو شیفت کاری در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت خواهند کرد.

دیبایی همچنین اضافه کرد : ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان مستقر در اداره کل دامپزشکی  استان آذربایجان غربی با شماره تماس 32778701– 044 و سامانه ارتباطی  1512 و  شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس 32426848 -044 از ساعت 8 صبح الی 14 بعد از ظهر  و از ساعت 14 لغایت 20 عصر  آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی است.

وی ادامه داد : با راه اندازی سامانه ارتباطی 1559 از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی،خدمات فنی و مشاوره ای در امور زراعی و باغبانی،خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارایه می شود.

مردم استان می توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد درباره حوزه مسئولیت ها و فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی را به سامانه پیامکی 3000812929 گزارش دهند.