بازدید فرماندار ارومیه از اداره میراث فرهنگی ارومیه

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارومیه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز؛ در این بازدید  علامحسین عماری فرماندار ارومیه در جریان آخرین وضعیت آماده سازی مراکز تاریخی و گردشگری این شهرستان برای ایام نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفت.

فرماندار ارومیه در این بازدید ضمن اشاره به ظرفیت های تاریخی و گردشگری اروميه اظهار کرد: با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های مختلف باید برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان تلاش کرد.

عماری ادامه داد: با توجه به موقعیت مناسب ارومیه از نظر جغرافیایی، وجود مسیرهای ارتباطی با کشورهای خارجی و همچنین زیرساخت‌های شکل گرفته در حوزه گردشگری این شهرستان یکی از مهم ترین قطب های گردشگری استان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارومیه نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی ارائه و عنوان کرد: در ارومیه 34 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران هستند و گشت های نظارتی از تاسیسات گردشگری ارومیه در ایام نوروز به صورت مستمر انجام می شود.

محمدرضا طنابی گفت: بناهای تاریخی این شهرستان از جمله مسجد جامع و مقبره سه گنبد ارومیه پاکسازی شده و آماده استقبال از مسافران هستند.

او تصریح کرد: راه اندازی اتوبوس گردشگری همه روزه در دو نوبت صبح و عصر، برگزاری نوروزگاه، استقبال از مسافران نوروزی در راه آهن و فرودگاه و … از جمله برنامه های نوروزی هستند.

لازم به ذکر است فرماندار ارومیه در پایان از قسمت های مختلف اداره و کتابخانه تخصصی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارومیه بازدید کرد.