آخرین آمار تصادفات و فوتی های نوروزی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۲۴۸ فقره تصادفات در جاده های استان ثبت شده است و ٨ نفر هم جان باخته اند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز؛ سرهنگ حجت مشتاق در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا امروز دوم فروردین ماه ۲۴۸ فقره تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوسته که در اثر این تصادفات ۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

او با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان به مهر گفت: در اثر این تصادفات با ۲۷ نفر افزایش تعداد افراد مصدوم به ۱۲۱ نفر رسیده است.

مشتاق با اشاره به رشد ۵۳ درصدی در برخورد با تخلفات حادثه آفرین در جاده‌های استان اضافه کرد: در قالب طرح نوروزی امسال ۱۱۵ اکیپ محسوس و ۳۰ اکیپ به صورت نامحسوس در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

۲.۵ میلیون تردد در جاده‌های آذربایجان غربی ثبت شده است

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از ثبت بیش از دو میلیون و ۵۴۳ هزار تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است، افزود: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که دو میلیون و ۷۶ هزار تردد بود ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

مشتاق با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون با توجه به وضعیت جوی استان شاهد بارش متناوب برف و باران در شهرهای استان به خصوص محورهای جنوبی شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: رانندگان از سفرهای غیرضروری در جاده‌های لغزنده و یخ زده استان اجتناب کنند.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان به صورت عادی و روان در حال جریان است و از زمان شروع طرح نوروزی میزان تردد در جاده‌ها نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

لزوم همراه داشتن زنجیرچرخ و رعایت نکات ایمنی به دلیل لغزندگی جاده‌های آذربایجان غربی

او افزود: از زمان شروع طرح نوروزی شاهد نزولات آسمانی و بارش برف و باران هستیم و با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوای سرد تا اواخر هفته جاری و استمرار بارش برف و باران، از شهروندان، هم استانی‌ها و مسافران نوروزی درخواست می‌کنیم با رعایت کامل موارد ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس راه و انجام رانندگی ایمن میزان تصادفات جاده‌ای و نورزی را به حداقل برسانند.

مشتاق گفت: در حال حاضر در محورهای جنوبی و مرکزی استان شاهد بارش باران و در محورهای ارومیه – سلماس و ارومیه – مهاباد شاهد بارش برف هستیم لذا با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها به خانواده‌هایی که در حال سفر بوده و یا قصد سفر در این محورها را دارند توصیه می‌کنیم با رعایت موارد ایمنی همچون رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب بی مورد و داشتن استراحت کافی قبل از سفر به منظور بالا بردن هوشیاری هر چه بیشتر رانندگان و سرنشینان، موجبات کاهش تصادفات جاده‌ای را فراهم آورند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تاکید کرد: در حال حاضر مسیر و یا جاده مسدود شده‌ای در سطح استان نداریم فقط سطح محورها لغزنده است و رعایت سرعت مطمئنه را از سوی رانندگان خواستار هستیم.