حمايت توانير از شركت‌های توانمند خصوصی برای جايگزينی كولرهای گازی راندمان بالا بجای کولرهای فرسوده

شرکت توانیر در راستای حمايت از بخش خصوصی، فراخوان شناسايی مجموعه‌های توانمند در زمينه تامين و جايگزينی كولرهای گازی راندمان بالا با كولرهای گازی فرسوده منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در راستای فراخوان‌های پيشين، شركت توانير به منظور حمايت از بخش خصوصی و غيردولتی، فراخوان شناسايی مجموعه‌های توانمند در زمينه تامين و جايگزينی كولرهای گازی راندمان بالا با كولرهای گازی فرسوده را در سامانه تداركات الكترونيكی دولت–بخش مناقصه منتشر كرد.

بر اين اساس شركت توانير در نظر دارد پس از ارزيابی كيفی اسناد شركت‌های توانمند و واجد شرايط، مناقصه عمومی تامين ۵۰ هزار كولر گازی راندمان بالا و جايگزينی آنها با كولرهای گازی فرسوده را برگزار کند.

اين فراخوان  از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰  در سامانه تداركات الكترونيكی دولت–بخش مناقصه منتشر شده است و شركت‌های علاقه‌مند و واجد شرايط می توانند تا ۲۴ فروردين ماه جاری اسناد مرتبط را از سامانه مذكور به آدرس https://etend.setadiran.ir دريافت كنند.

تمامی مراحل برگزاری فراخوان ارزيابی كيفی از دريافت و تحويل اسناد استعلام ارزيابی كيفی تا ارسال دعوتنامه جهت ساير مراحل مناقصه، از طريق درگاه سامانه تداركات الكترونيكی دولت (ستاد) انجام خواهد شد.

طرح «جايگزينی يک ميليون كولرگازی فرسوده با كولرهای گازی راندمان بالا» بر اساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفيت‌های ماده «۱۲» قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقای نظام مالی كشور انجام می شود.

در اين طرح كولرهای گازی فرسوده مشتركان در مناطق جنوبی كشور با انواع بهينه و كارا جايگزين خواهد شد و فقط يک سوم هزينه آن به صورت اقساطی از مشترک دريافت و باقی مانده هزينه اجراس طرح از محل صرفه‌جويی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمايه گذار پرداخت می شود.