برگزاری مراسم نوروزگاه در حمام پورناك پلدشت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو و پلدشت گفت: نوروزگاه در حمام قاجاری پورناک پلدشت با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز؛ علی خورابلو، با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تامین اعتبار، نوروزگاه‌ پلدشت با همکاری انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی در جوار حمام تاریخی پورناک این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو و پلدشت افزود: شعرخوانی نوروزی، بازی‌های بومی و محلی قییش قویدو، یومورتا دویوشدورمه، مسابقه پخت غذاهای سنتی نوروزی و اجرای موسیقی عاشیقی از برنامه‌های این نوروزگاه بود.

او ادامه داد: حمام پورناک در صورت تامین اعتبارات مناسب از طرف کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و سازمان منطقه آزاد ماکو و انجام مرمت، می‌تواند به عنوان موزه حمام سنتی یا اقامتگاه سنتی به بهره‌برداری برسد.

خورابلو گفت: نوروزگاه پورناک معمولا همه‌ساله در نخستین پنجشنبه و جمعه سال نو به صورت تقویمی برگزار می‌شود و هدف از آن معرفی ظرفیت گردشگری روستا، احیای آیین‌ و سنت‌های قدیمی روستاها برای جذب گردشگری رویدادمحور، تشویق اهالی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، توسعه صنایع‌دستی و نیز ایجاد نشاط اجتماعی است.