پایان ویژه برنامه فرهنگی هنری« نوروزگاه ۱۴۰۱ » در ارومیه

ویژه برنامه فرهنگی هنری« نوروزگاه ۱۴۰۱ ارومیه» هفتم فروردین ماه سال جاری در مدرسه ۲۲ بهمن این شهرستان بعد از سه روز هنرنمایی هنرمندان اورموی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این برنامه که از پنجم فروردین به مدت سه روز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان و حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد؛ برخی از آداب و رسوم ، هنرهای بومی استان آذربایجان غربی و جاذبه‌های طبیعی و باستانی این استان مرزی برای حاضران در مراسم در قالب اجراهای هنری ارائه گردید.

بر این اساس اجرای موسیقی محلی در قالب « سرنا و دهل نوازی» ؛ اجرای « موسیقی عاشیقی در مکتب عاشیقی ارومیه» و سایر مکتب‌ها ، « تئاتر طنز » با موضوع ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ارومیه،« تکم خوانی » و« اجرای مسابقه حضوری » و اهدای جوایز هنری از برنامه‌هایی بود که طی مدت سه روز در ویژه برنامه نوروز گاه ۱۴۰۱ شهرستان ارومیه اجرا شدند.

برنامه فرهنگی هنری « نوروزگاه » یکی از فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی است که همه ساله همزمان با عید نوروز با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی ، تاریخی و هنری شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی برای مردم ؛ به خصوص مسافران نوروزی است که با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.