۱۲ منطقه گردشگری سردشت در سامانه جامع گردشگری ثبت شد

۱۲ منطقه از مناطق طبیعی و بکر گردشگری سردشت در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سردشت گفت: در راستای جذب مسافر و گردشگران از اقصی نقاط ایران و خارج از کشور و تسهیل و تسریع حضور گردشگران و مسافران به مناطق گردشگری ، 8 منطقه بکر و طبیعی، یک دهنه پل و گرمابه تاریخی ، یادمان های دوران دفاع مقدس و بازارچه های مرزی این شهرستان در سامانه جانا ثبت شدند.

صلاح محمدی افزود: آبشار شلماش و رزگه، چشمه آب معدنی گراوان و چشمه گروی کوزه، جنگل و سد سردشت، طبیعت اطراف روستای مرزی بیوران، دشت وزینه ، پل تاریخی قلا تاسیان و گرمابه بیستون، یادمان های دوران دفاع مقدس ، بازارچه های مرزی از مناطق ثبت شده در این سامانه هستند.

وی اظهار کرد: در این شهرستان 14 اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که از این تعداد 8 اقامتگاه فعال و مابقی در حال اخذ مجوزات لازم جهت راه اندازی و فعالیت هستند البته این اقامتگاه ها نیز قبلا در سامانه جانا به ثبت رسیده اند.

وی ادامه داد: سامانه جانا که با هدف الکترونیکی شدن تمام فرایندهای مرتبط با مجوزهای تاسیسات گردشگری و تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات حوزه گردشگری به صورت برخط ، توسط وزارت میراث فرهنگی راه اندازی شده که مسافران و مهمانان با مراجع به این سامانه می توانند اطلاعات لازم از مناطق مورد نظر خود قبل از آغاز سفر دریافت کنند.

این شهرستان دارای 90 هزار هکتار چنگل و 30 هزار هکتار مرتع است و با داشتن آب و هوای معتدل نیمه مدیترانه ای و آب و هوای مطلوب و جاذبه های طبیعی فراوان یکی از مقاصد مهم گردشگران نوروزی در جنوب استان محسوب می شود.