امام جمعه میاندوآب؛

تولید دانش بنیان، کلید حل مشکلات اقتصادی است/ روحانیت فدایی دین و انقلاب است

امام جمعه میاندوآب گفت: تمام کارشناسان اقتصادی بر این مسئله تاکید دارند که حل بحران و مشکلات اقتصادی وابسته به مسئله تولید بوده و راه عبور از مشکلات اقتصادی نیز وابسته به رونق تولید است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوعات اقتصادی در نامگذاری سال های اخیر، اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت مسئله اقتصاد و موارد مرتبط با آن است که همه ساله ایشان در رابطه با مسئله تولید مواردی را بیان می فرمایند.

امام جمعه میاندوآب افزود: تمام کارشناسان اقتصادی بر این مسئله تاکید دارند که حل بحران و مشکلات اقتصادی وابسته به مسئله تولید بوده و راه عبور از مشکلات اقتصادی نیز وابسته به رونق تولید است.

وی گفت: رونق تولید سبب کاهش مشکلات اقتصادی، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه و ایجاد اشتغال می شود و علاوه بر آن آثار روانی نیز مانند ایجاد اعتماد و عزتمندی می شود.

حسن زاده در ادامه با تاکید بر اینکه تولید باید بر اساس پیشرفت ها علمی و دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اشتغالزایی و اشتغال آفرینی از نتایج مهم تولید است به ویژه وقتی دانش بنیان باشد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید براینکه مسئولان باید از تولید و سرمایه‌گذاران حمایت کنند، تصریح کرد: باید از هر کسی که می خواهد سرمایه‌گذاری کرده و قدمی در راستای تولید و اشتغال بردارد، حمایت کرده و موانع را برطرف و زمینه را برای وی فراهم کرد.

امام جمعه میاندوآب گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغالزایی، مجلس باید ریل گذاری لازم را انجام و دولت نیز زمینه فعالیت را فراهم کنند.

وی گفت: مسئولان باید از سرمایه گذاران حمایت کنند تا نتیجه اش حرکت به سوی پیشرفت و توسعه باشد و ما نیز از سرمایه گذاران در شهرستان و استان دعوت به عمل می آوریم.

وی همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی مشهد در روزهای گذشته، افزود: روحانیت فدایی دین و انقلاب بوده و در طول ۴۳ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی،روحانیت همواره در مقابل آمریکا و رژیم صهیونسیتی ایستاده اند و مردم نیز دوشادوش و کنار روحانیت بوده اند.

حسن زاده با بیان اینکه دشمنان اسلام با این اقدام خود به دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب و ادیان الهی بوده و می خواهد وحدت را از بین ببرد‌‌، اظهار کرد: دشمنان به دنبال به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و از بین بردن گفتمان مقاومت است ولی دشمنان و منافقان داخلی این را بدانند که مردم همواره در کنار روحانیت بوده و پشتیبان روحانیت هستند.

حسن زاده با تاکید بر رونق بیشتر مساجد، افزود: روحانیت نقش بسزایی در گسترش و صیانت از اسلام داشته و نقشه ها و فتنه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.