ویژه برنامه گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» برگزار شد

حوزه هنری آذربایجان غربی ۲۲ فروردین سال جاری ویژه برنامه گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» را با حضور هنرمندان برجسته موسیقی عاشیقی در سالن صفی الدین ارموی شهرستان ارومیه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این برنامه که به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان برگزار شد، هنرمندان عاشیق از شهرستانهای ارومیه، خوی، میاندوآب و نقده با اجرای مقام هایی از موسیقی عاشیقی در وصف انقلاب اسلامی و حقیقت وجودی هنر انقلاب، هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز با حضور در این مراسم طی سخنانی با اشاره به شاخصه‌های هنر انقلاب اسلامی و اهداف آن در رشد و توسعه جامعه و هدایت احاد مختلف به طرف حقیقت هستی بر اشتراکات موسیقی عاشیقی با هنر انقلاب اسلامی در بخش های مختلف تاکید کرد.

داریوش علیزاده افزود: موسیقی غنی عاشیقی برگرفته از فرهنگ غنی و آداب و رسوم فرهنگی اجتماعی مردم آذربایجان از زمان های گذشته تا به امروز می باشد که هنرمندان متعهد آن همواره سعی داشتند با استفاده از هنر موسیقی و شعر و ادبیات مردم را به سمت حقیقت هستی راهنمایی کرده و آنها را نسبت به مسائل زندگی آگاه کنند که این همان «هنر انقلاب» است.

کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی از زمان شروع به کار خود در سال ۱۳۸۹ شمسی برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را به مناسبت های گوناگون برگزار کرده است که گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی یکی از این برنامه‌ها طی سالیان اخیر است.