تاکید بر لزوم برخورد و مقابله ضربتی با عوامل کشتار های غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در جلسه مقابله با کشتارهای غیر مجاز و کنار جاده ای با برشمردن اهمیت موضوع سلامتی انسان و مخاطرات بیماریهای مشترک بین انسان و دام خاطر نشان کرد: جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام نیازمند همکاری جدی دستگاههای ذیربط با دامپزشکی برای رفع این معضل می باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،جلسه هماهنگی مقابله با کشتارهای غیر مجاز و کنار جاده ای با حضور مدیرکل ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی، معاون دادستان ارومیه ، جانشین دادستان در امور جرایم بهداشت عمومی و مواد غذایی،نماینده فرماندار،شهرداری،فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ارومیه،فرماندهی پلیس امنیت اقتصادی،و دیگر ادارات ذیربط در محل سالن جلسات دامپزشکی استان برگزار گردید.

خلیل زاده با بیان اینکه در سیستم کشتارگاهی، دام قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی معاینه می‌شود اظهار داشت: می بایستی فرهنگ مصرف مردم تغییر کند و با توجه به اینکه مصرف گوشت مراکز کشتار غیرمجاز دام می‌تواند سلامت افراد را تهدید کند ضروری است مردم از خرید گوشت از این مراکز جدا خودداری نمایند.

در ادامه معاون دادستان ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به آسیب های اجتماعی ، مسائل بهداشتی و زیست محیطی کشتار غیر مجاز دام در استان افزود : دستگاه قضایی استان با متخلفین در این زمینه بر اساس قانون به شکلی قاطع و جدی برخورد خواهد کرد .

وی بر لزوم تشکیل کار گروه و همچنین هماهنگی های لازم توسط ادارات ذیربط و ضرورت استفاده از ظرفیت های فضای مجازی جهت آگاهی سازی بخشی از جامعه مورد هدف ، اطلاع رسانی از طریق دهیارن و بخشداران ، مصاحبه با رسانه های جمعی استان بر اجرای ضربتی مقابله و برخورد با کشتارهای کنار جاده ای و غیر مجاز و برچیدن بساط زنده فروشی نیز تاکید نمود.

در ادامه حاضرین در جلسه پیرامون برنامه هایی به منظور مقابله و برخورد با کشتار های غیر مجاز و کنار جاده ای و مخاطرات آن و اقدامات توسط ادارات ذیربط نظرات خود را بیان نمودند.