در انتصاب برخی مدیران شهرداری ارومیه شرایط احراز ،صلاحیت ها و الزامات قانونی رعایت نشده است

مرتضی پیری در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: در برابر گلایه های شهروندان و بزرگان شهر از نابسامانی اوضاع که کاملا مشهود است بی جواب هستیم و لازم است قبل از انعکاس معضلات از تریبون های دیگر شورا برخورد نماید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مرتضی پیری در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: شهرداری از یک سازمان اجرایی به یک اداره ستادی صرف همانند دفاتر ستادی استانداری تبدیل شده است.

وی با انتقاد از روند برخی پروژه های عمرانی افزود: شهرداری به جای کامپوزیت های تونل پل امامت آنها را بدون مطالعه و مهار لازم بلوک چینی کرد و از طرفی در زیرگذر مذکور نیز  آسفالت را نابود کرده اند و بدون ترمیم رها شده است و توجهی به جنبه های زیبایی شناختی آن حداقل درحد الزامات منظر  پروژه باقدمت ۱۰ساله، با موزاییک نماکاری کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خواستار تحقیق اساسی کمیسیون عمران در این راستا شد.

پیری تصریح کرد: موضوعات و معضلات شهری برای همه شهروندان مشهود است و در برابر گلایه های برحق شهروندان بی جواب هستیم و شهروندان نیز شورا را به عنوان مرجعی می بینند که باید مطالبات آنها را پیگیری نماید.

وی تأکید کرد: مردم مطالبات خود را به شورا می گویند و به شهرداری که نمی گویند و ما ملزم به پیگیری آنها هستیم.

پیری ادامه داد: نباید وضعیت به شرایطی پیش رود که اعضا شورا پاسخی برای مردم نداشته باشند، مگر رنگ آمیزی میله های یک پل چقدر طول می کشد که چندین روز برای هر پل وقت می گذارند و یک رنگ آمیزی یا ترمیم ساده دیواره یک پل آماده در عزیزترین روزهای سال چهارشنبه سوری وعید چند هفته طول کشیده و در منظر شهری وتردد ایجاد اشکال نماید ؟!

وی با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای سازمان فرهنگی گفت: تا این لحظه در دوره ششم، شورای سازمان فرهنگی تشکیل نیافته است و به عنوان ناظر شورا در این سازمان، گزارش عملکردی و مالی به اینجانب واصل نگردیده و رئیس شورا باید دستور دهد تا بطور مکتوب گزارش عملکرد سازمان ارائه گردد.

پیری با انتقاد از مباحثی در خصوص تخصیص 5 درصد بودجه فرهنگی اختصاص یافته به سازمان فرهنگی به سایر مباحث تصریح کرد: نیاز فرهنگی مدیریت شهری بیشتر از پنج درصد بودجه وصولی برای حوزه فرهنگی است و فرهنگ برای مدیریت شهری از ضروریات است که قبلا پنج درصد بودجه به آن اختصاص یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان تأکید کرد: انتصاب مدیران باید پس از استعلام ازمراجع ذیربط انجام شود وشورا بر اساس قانون باید ضمن تطبیق انتصابات با شرایط و قوانین بر این پروسه نظارت داشته باشند، افراد بدون سابقه مدیریتی لازم ومصرح در قانون نباید در شهرداری ارومیه انتصاب یابند زیرا که در نهایت این شوراست که باید پاسخگوی عملکرد مدیران باشد.