کتابخانه‌ مرکزی ارومیه میزبان نشست مطالعاتی شد

هم زمان با هفته‌ هنر انقلاب اسلامی، نشست تحلیل و بررسی دو کتاب «زخم های نشمرده» و «جا مانده» با حضور جمعی از اهل کتاب و قلم در کتابخانه‌ مرکزی ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هم زمان با هفته‌ هنر انقلاب اسلامی، نشست تحلیل و بررسی دو کتاب «زخم های نشمرده» و «جا مانده» با حضور حسین غفاری و هادی عابدی، نویسندگان کتاب؛ همسرِ شهید «حاج جعفر عباس نژاد»، جمعی از نویسندگان و پژوهشگران حوزه انقلاب و دفاع مقدس، کتابداران و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در ابتدا حاضرین جلسه، به تحلیل و بررسی کتاب «زخم‌های نشمرده» اثر حسین غفاری پرداختند. این کتاب از سوی نشر سوره‌ مهر روانه‌ی بازار کتاب شده که به روایت خاطرات شهید حاج جعفر عباس نژاد می‌پردازد و طی مصاحبه‌های مکرر نویسنده با نزدیکان، دوستان و خود ایشان(در زمان حیات) گردآوری و نگاشته شده است. جعفر عباس نژاد، یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که پس از مبارزه و جانبازی در جنگ تحمیلی، به اسارت نیرو های عراقی درآمد و پس از تحمل سال های پر رنج و شکنجه‌ی اسارت به وطن بازگشت. وی در زمان ظهور گروه داعش، بار دیگر برای دفاع از ارزش های اسلام عازم سوریه شده و به عنوان مدافع حرم با دشمنان اسلام راستین، می‌جنگد.

در بخشی از جلسه، همسر این شهید بزرگوار نیز خاطراتی از زندگی مشترک شان و شخصیت و منش ایشان بیان کرد.

ادامه نشست به تحلیل کتاب «جا مانده» نوشته هادی عابدی از سری انتشارات سوره ‌ی مهر، خاطراتی از شهید سردار حجت کبیری اختصاص یافت. روایت کتاب از تولد سردار شهید آغاز شده و تا عملیات بدر ادامه می‌یابد. سردار سید حجت کبیری، از فرماندهان ارشد لشکر ۳۱ عاشورا در طول سال‌های جنگ عراق علیه ایران است. وی از ابتدای تشکیل تیپ ۳۱ عاشورا و بعدها تبدیل آن به لشکر، ریاست ستاد این مجموعه نظامی را بر عهده داشت. پس از شهادت سرداران حمید باکری و مرتضی یاغچیان که اولین جانشینان فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بودند، وی در کنار سردار مصطفی مولوی جانشینی لشکر تا پایان جنگ را بر عهده داشت.

گفتنی است، این خاطرات طی ۴ ماه، در ۹ جلسه و بالغ بر ۱۱ ساعت جمع‌آوری شده است.