استاندار آذربایجان غربی

دستگاههای حوزه آب، برنامه ریزی لازم برای حل مشکل آب شرب روستاهای بخش انزل را در اولویت قرار دهند

استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار با مردم بخش انزل گفت: مشکل آب شرب که موجب ناراحتی اهالی بخش انزل و به ویژه روستای گورچین قلعه شده است، باید با برنامه ریزی مناسب و در یک زمان بندی مشخص رفع شود.

 به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،محمدصادق معتمدیان امروز در یازدهمین سفر شهرستانی در سفر به بخش انزل در جمع مردم روستای گورچین قلعه ارومیه اظهار داشت: تامین آب شرب بهداشتی، دغدغه مردم این بخش است که ما نیز این مسأله را در شورای برنامه ریزی شهرستان ارومیه به جد پیگیر خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر حل مشکل آبیاری و تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی منطقه انزل، یادآور شد: خشکسالی‌های اخیر و کاهش آب منجر شده تا اهالی روستا به شهر مهاجرت کنند که این روند می تواند با تامین آب کشاورزی و رونق این بخش، اصلاح شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به وجود قنات های زیاد در منطقه و ضرورت احیای آنها، افزود: احیای قنوات بخش انزل نیز باید در دستور کار مديران جهاد کشاورزی قرار گیرد.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های گردشگری بخش انزل نیز گفت: با وجود مشکل کم آبی دریاچه ارومیه، امیدواریم با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت و حمایت از طرح های گردشگری و بوم گردی، گردشگری در روستاهای بخش انزل رونق گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر تداوم نهضت گازرسانی در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به مناطق مختلف علیرغم اینکه استان در یک منطقه کوهستانی واقع شده، ادامه داشته و امیدواریم به زودی شاهد اتمام پروژه گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برق رسانی به دورترین مناطق استان، افزود: با رویکرد دولت سیزدهم، خدمات آموزشی، ایجاد مدارس، پایگاههای بهداشتی، شبکه های مخابراتی و اینترنت، ایجاد جاده و سایر خدمات و زیرساخت ها در مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت.

معتمدیان همچنین با تاکید بر توسعه متوازن و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار استان، تصریح کرد: توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی مردم و تامین زیرساخت ها و اقدامات عمرانی، یکی از اولویت های دولت سیزدهم می باشد.

استاندار آذربایجان غربی خام فروشی را نیز یکی از معضلات روستاهای استان اعلام کرده و یادآور شد: با الحاق اراضی به روستاها و راه اندازی پایگاههای اقتصادی، می توان ضمن حمایت از محصولات مختص هر منطقه و راه اندازی صنایع تبدیلی، دست دلالان را از جیب روستاییان کوتاه کرد.