دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی با هدف تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه های کتابخانه ای و بررسی وضعیت طرح های عمرانی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های عمومی با هدف بررسی وضعیت و تأمین اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه های کتابخانه ای با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با حسین سپهری، رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سپهری، به عنوان رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان، گزارشی از وضعیت پروژه های نیمه تمام کتابخانه ای استان را ارائه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور یک مجموعه فرهنگی-اجتماعی است، ادامه داد: این نهاد در بحث توسعه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه تلاش می کند تا در راستای آگاهی بخشی به مردم  با فعالیت های اثربخش، نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: تعدادی پروژه کتابخانه ای در حال ساخت و نیمه تمام در استان شامل کتابخانه های علامه دهخدای میاندوآب با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد و نلاس در شهر فاقد کتابخانه واقع در سردشت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد وجود دارد که نیازمند توجه ویژه ی مسئولان استانی به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم برای این پروژه ها، هر چه سریعتر تکمیل و برای استفاده عموم مردم در دسترس قرار گیرد.

همچنین معصومی، با اشاره نیاز و خواست مردم در خصوص پروژه های کتابخانه های عمومی نیازمند مرمت و بازسازی، بر اختصاص اعتبار و توجه ویژه به این پروژه ها تاکید کرد.

معصومی گفت: قطعا حمایت همه جانبه دولت از نهاد های فرهنگی مثل نهاد کتابخانه های عمومی خیلی موثر خواهد بود و هر چقدر حمایت بیشتری در این زمینه صورت گیرد به تبع آن شاهد افزایش فضای کتابخانه ای و شاخص های مطالعه در جامعه خواهیم بود.

حسین سپهری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این دیدار جایگاه کتاب و کتابخوانی را از مسائل مهم فرهنگی برشمرد و گفت: با برنامه ریزی منسجم سعی خواهیم کرد مشکلات تخصیص اعتبار را مرتفع سازیم.

در ادامه سپهری، با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام و نیازمند بازسازی کتابخانه های عمومی استان، به تکمیل و بهره برداری رسیدن هر چه سریعتر این پروژه ها قول مساعد داد.

شایان ذکر است مطالبه اختصاص یک دستگاه خودرو برای راه اندازی اولین کتابخانه عمومی سیار در استان از دیگر مسائلی بود که در این دیدار مطرح شد.