دانش آموزان بهترین سفیران سلامت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان بهترین سفیران سلامت در بین خانواده ها و جامعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، آیین گرامیداشت هفته سلامت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان صبح امروز در محل سالن فرهنگ دبستان نیلوفر ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

جواد جنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: حفظ سلامت دانش آموزان اولویت نظام تعلیم و تربیت است و در این راستا همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان بسیار تنگاتنگ است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بهترین سفیران سلامت در خانواده و جامعه هستند؛ افزود: رویکرد برنامه های حوزه سلامت آموزش و پرورش، تغییر سبک زندگی ناسالم به سالم است.

جنگی گفت: امسال در استان آذربایجان غربی تعداد ۲۶۰۴۵ سفیر سلامت در پایه ابتدایی و تعداد ۲۴۷۷۸ نفر سفیر سلامت در حوزه آموزش متوسطه اول و دوم فعالیت و در جشنواره پویش مدافعان سلامت شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۶۷ مراقب سلامت نیز دانش آموزان را در راستای این برنامه آموزش دادند که نسبت به سال گذشته ۴۰ نفر افزوده شده است.

محمدامین ولی زاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان نیز در این مراسم گفت: برنامه های هفته سلامت امسال با شعار سلامت ما سلامت سیاره ما از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بهداشت عمومی، روانی و جسمی در کنار تغذیه مناسب لازمه سلامت هستند؛ ادامه داد: تغییرات آب و هوایی باعث شیوع بیماری ها جدید در کره خاکی می شود لذا رعایت بهداشت عمومی بیش از پیش ضروریست.

ولی زاد افزود: آموزش و پرورش در کنار سلامت عمومی رکن اساسی توسعه کشور است؛ لذا دانشگاه علوم پزشکی همواره برای تعامل سازنده آمادگی کامل دارد.