جلوگیری از تشکیل باندهای اراذل و اوباش راهکار مناسب در پیشگیری از جرایم ارتکابی آنها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار و خطرناک گفت: تولید حفظ و ارتقاء امنیت در استان در سایه تلاش های نهادهای انتظامی–امنیتی–قضایی رضایت بخش است و باید در تقویت این وضعیت تلاش مضاعف نمود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت کنترل مجرمان حرفه ای خصوصاً اراذل و اوباش گفت: باید امر پیشگیری را در مقابله با اراذل و اوباش ملاک عمل قرار دهیم و از اقدامات بازدارنده و کنترلی در پیشگیری از جرایم احتمالی این افراد بهره بگیریم، خصوصا جلوگیری از تشکیل باندهای اراذل و اوباش راهکار مناسب در پیشگیری از جرایم ارتکابی آنها می باشد و باید برخوردهای انتظامی و قضایی در مراحل بعدی اقدامات مد نظر باشد و ضمن رصد مستمر اراذل و اوباش اقدامات قضایی و قانونی هم به موقع انجام گیرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: آن چیزی که مور مطالبه عمومی مردم هست مقابله و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و ناامن کنندگان امنیت عمومی جامعه هست و دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با احترام کامل به این خواست مردم اقدامات مفصل و گسترده ای برای مبارزه با اراذل و اوباش انجام داده و هم افزایی و هماهنگی مطلوبی در این زمینه بین دستگاهها ایجاد شده است.

عتباتی در پایان تاکید کرد: اخلال در آسایش مردم و ناامنی برای جامعه به هیچ وجه پذیرفته نیست و خط قرمز دستگاه قضایی امنیت و آسایش مردم است و با برهم زنندگان این امنیت در همه سطوح برخورد جدی و قاطع و بازدارنده صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه مهر انگیز دادیار دیوان عالی کشور که به عنوان میهمان در این جلسه حضور داشت با اشاره به اهمیت امنیت گفت : تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان محترم کل کشور نیز بر برخورد شدید با بر هم زنندگان امنیت و آرامش مردم است و مجموعه دادستانی و انتظامی استان آذربایجان غربی اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد.

مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه گفت: اولویت دادستانی مرکز استان با راهبری های ریاست محترم کل دادگستری جلوگیری از شکل گیری باندها و گروههای اراذل و اوباش است و یکی از محوری ترین اولویت های پلیس نیز باید این باشد.

وی افزود: هر گونه قدرت نمایی با چاقو و اقدامات مجرمانه که باعث رعب و وحشت در جامعه می باشند نیاز به تظلم خواهی از سوی مردم نیست و به محض شناسایی این افراد باید با آنها برخورد شود و مجموعه‌های اراذل و اوباش باید تحت رصد و کنترل باشند.

سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان نیز در این جلسه با تاکید به لزوم حفظ امنیت گفت: برخورد با اراذل و اوباش باید یک اولویت اساسی برای مجموعه های قضایی و انتظامی که نقششان پاسخ به مطالبات مردم در تامین امنیت است باشد.

جهانبخش به تداوم همکاری های مطلوب دستگاه های قضایی و انتظامی در مبارزه با اراذل و اوباش تاکید و پیشگیری ها را در امر مقابله بسیار موثر و حائز اهمیت دانست.
در ادامه هر یک از اعضای جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند و در پایان مصوباتی به تصویب اعضاء رسید.