آذربایجان غربی استان پیشرو در تامین زمین برای ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی را جزو استان‌های پیش‌رو در تامین زمین جهت ساخت مسکن دانست و گفت: آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن تقریبا نیمی از نیازهای ۴ ساله متقاضیان را تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان‌غربی و در آیین بهره‌برداری از پالایشگاه قیر ارومیه، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های دارای ویژگی های خاص است که اقوام مختلف در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند.

قاسمی با اشاره به سهم هزینه‌های مسکن در سبد خانوار ایرانی و اهداف وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گفت: وزارت راه شهرسازی در دو حوزه راه و مسکن مشغول خدمت به مردم است و در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت باید سالانه یک میلیون مسکن بسازیم.

وی افزود: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: خوشبختانه استان آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان‌های پیش‌رو است و عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن شروع شد که تقریبا به میزان نیمی از نیازهای ۴ ساله ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن است.

قاسمی تاکید کرد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتر مساکن مدنظر تامین شود.

این عضو هیات دولت در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط راه‌های استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: وضعیت راه‌های استان چندان مناسب نیست و از شاخص های کشوری باز مانده است که با اختصاص اعتبار مدنظر در سفر امروز ریاست جمهوری امیدواریم تحول خوبی حاصل شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم.

قاسمی ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی جذب سرمایه‌گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی دراین زمینه انجام داده است.

وی افزود: پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم  نیز می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و بهسازی راه‌های استان ایفا کند که امیدواریم برای استان پر خیر و برکت باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر، گفت: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرایی طرح نهضت ملی پیش بگیریم.

قاسمی تاکید کرد: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمامی امکانات در بخش‌های بهداشتی، آموزشی، ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.