فاز اوّل طرح دامپروری ۱۰ هزار راسی در شهرستان پلدشت به بهره‌برداری رسید

فاز اول طرح دامپروری ۱۰ هزار راسی که با صرف اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی آماده شده است با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در شهرستان پلدشت به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین افتتاح این دامداری صنعتی اظهار کرد: این طرح به همّت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و برای تامین امنیت غذایی، کاهش قیمت تمام شده محصولات لبنی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرستان پلدشت راه اندازی شده است.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: برای اجرای این طرح شرکت های سازمان تامین اجتماعی(شستا)، ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در فاز اول برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی دارد، ادامه داد: این طرح به عنوان نخستین مجموعه دام‌های شیری منطقه با روش های نوین دامپروری در سه فاز به پایان خواهد رسید.

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری ارس دام آرشام(شستا) در حاشیه افتتاح این آیین گفت: این پروژه در مساحت ۱۱۶ هکتاری تاسیسات و بیش از هزار هکتار برای کشت علوفه ایجاد شده است.

محمد تقی معینی صدر با بیان اینکه این پروژه با هدف گذاری ۲۰۰ تن تولید شیر راه اندازی شده، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰ تن شیر تولید و به واحدهای تولیدی ارسال می شود.

۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵ منطقه آزاد و ۷ منطقه ویژه اقتصادی در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد در دولت سیزدهم به افتتاح رسید.

در مجموع ۳۹ طرح صنعتی، ۳۹ طرح عمرانی و ۴ طرح کشاورزی در اولین فاز از افتتاح طرح های صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد در دولت سیزدهم افتتاح می شود و بالغ بر ۸ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق ایجاد می کند و نقشی بسزا در رفع بیکاری در مناطق محروم ایفا می کند.