در قالب طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها انجام گرفته است؛

بهینه‌سازی رایگان موتورخانه ۲۵ درصد از مشترکان تایید شده‌ در آذربایجان‌غربی

راهبر و مجری طرح بهینه‌سازی مصرف گاز آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲۵ درصد از مشترکان تاییده شده‌ی طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها، از مزایای این طرح بهره‌مند‌ شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ارژنگ جوانشیر رضایی اظهار کرد: ۱۷ هزار مشترک دارای موتورخانه در استان شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۲۰۸۶ مشترک در طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، ۵۲۸ مشترک تایید شده‌اند که موتورخانه ۲۵ درصد از این تعداد تاکنون به صورت رایگان بهینه‌سازی شده است.

راهبر و مجری طرح بهینه‌سازی مصرف گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در پی اقدامات صورت گرفته در قالب این طرح، بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال یارانه برای بهینه‌سازی موتورخانه‌های استان تخصیص یافته است، افزود: با نظارت‌های دقیق صورت گرفته و حذف و یا جایگزینی برخی آیتم‌ها در پروسه‌ی کار، از میزان کل یارانه تخصیصی، تنها با هزینه‌کرد نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال و صرفه‌جویی ریالی قابل توجه، به اهداف طرح دسترسی پیدا کردیم.

جوانشیر رضایی همچنین با اشاره به طرح نصب اتصالات مفصلی برای جلوگیری از نشتی گاز در علمک ساختمان‌ها، اظهار کرد: اجرای این طرح از سال ۹۷ کلید خورده بود اما پیشرفت چندانی نداشت تا اینکه سال گذشته با نصب ۳۲ هزار و ۸۴۶ اتصالات مفصلی، با ثبت یک رکورد، عقب ماندگی‌ سال‌های گذشته نیز جبران شد.

وی در ادامه به صحت‌سنجی عملیات طرح تامین و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد ۱۳۷۹ سامانه آموزشی شامل ۵۷۴ کلاس درس در استان مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به نصب و راه‌اندازی ۷۸۱ مورد رادیاتور برقی در مدارس شد.

راهبر و مجری طرح بهینه‌سازی مصرف گاز آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تعداد ۵۹۸ مورد رادیاتور برقی نیز آماده نصب است که در صورت تحقق آن، تمامی مدارس یک کلاسه کانکسی استان از لوازم استاندارد گرمایشی بهره‌مند خواهند شد.