مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

ایجاد ۲۳۰ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:مربیان جمعیت هلال احمر برای آموزش مردمان مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار به این مناطق اعزام می گردند و تاکنون تعداد ۲۳۰ خانه هلال در سطح استان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امیر جعفرزاده با بیان اینکه پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر پشتیبان اورژانس ها می باشند گفت: جمعیت هلال احمر از جمله تیم های نجات می باشد که در مواقع ضروری برای کمک به اورژانس و بهداشت و درمان وارد عمل میشوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۷ پایگاه امداد و نجات در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که تعداد ۳ شعبه دیگر نیز در شهر های میاندوآب ،شوط و سلماس در حال احداث می باشند.

جعفرزاده افزود: جمعیت هلال احمر استان مجهز به آمبولانس و ست های نجات می باشد که تمام اقلام مورد نیاز برای خدمت رسانی در انبار های کل شعب در سطح استان دپو شده است که با توجه به اجرای طرح توزیع عادلانه امکانات ، از امسال ساماندهی انبار های جمعیت هلال احمر آغاز گردیده تا تمامی امکانات زیستی و نجاتی اشخاص حادثه دیده به صورت متناسب جهت توانمندی در بین تمامی شعب تقسیم گردد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد : در حال حاضر تعداد ۳ درمانگاه و ۲ داروخانه در سطح استان فعالیت می نمایند که خوشبختانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، دستور احداث ۲ واحد داروخانه در شهر های تکاب و ماکو صادر شده است.

جعفرزاده اظهار کرد: برخی مکان ها و مناطق حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده که با توجه به کمبود اعتبار و نیروی انسانی ،جمعیت هلال احمر استان قادر به ایجاد پایگاه های دائمی در این مناطق نبوده است ولی در راستای کمک به مردم و رفع مشکلات در هنگام بروز حوادث، پایگاه های موقت برای خدمت رسانی بهتر برای مردم در این مناطق ایجاد شده است.