حوزه هنری آذربایجان غربی از عوامل اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در روستاهای آذربایجان غربی تقدیر کرد

حوزه هنری آذربایجان غربی چهارم خرداد سال جاری طی مراسمی ویژه با حضور مسئولان فرهنگی استان و جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از عوامل اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در سطح روستاهای استان آذربایجان غربی تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این برنامه فرهاد ارزان دلو از شهرستان خوی، امین رزم گیری از سلماس، سجاد، میلاد، حامد رسول زاده از ماکو و امید اکبری به همراه آیدین حسینی، محسن ملک زاده، محسن قلی نژاد، جواد فیروز فر، فرشیده فتانت وش و محسن پورحسن از شهرستان ارومیه تجلیل شدند.

اکران مردمی فیلم سینمایی موقعیت مهدی از ۲۰ فروردین سال جاری و همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان غربی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و دفتر اکران مردمی فیلم عمار در مساجد بیش از ۳۰ روستا از شهرستان استان آذربایجان غربی آغاز شد و مرحله نخست آن با اکران برای نزدیک به پنج هزار نفر مخاطب علاقه مند روستایی در آخر اردیبهشت سال جاری به پایان رسید.

موقعیت مهدی فیلمی ایرانی به زبان ترکی آذربایجانی، محصول سال ۱۴۰۰ به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد است. بازیگران این فیلم هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی هستند. این فیلم بر اساس بخش‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری ساخته شده‌است.

موقعیت مهدی نخستین‌بار در ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. این فیلم در این مراسم از ۱۴ نامزدی برندهٔ پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.