محکومیت ۳۴۰ میلیون ریال برای احتکار ۱۷ تن شکر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از کشف و ضبط ۱۷ تن شکر (۲۴۰ کیسه ۵۰ کیلویی) در بازرسی از یک باب انباری توسط بازرسان جهادکشاورزی و اداره اطلاعات شهرستان اشنویه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین نجف زاده اظهار داشت: متهم توسط شعبه بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه احضار و پس از تفهیم اتهام؛ بدون ارائه فاکتور خرید معتبر که می بایستی این شکرها از طریق سامانه خریداری شود، در دفاعیات خود اظهار داشته که بنده نمی دانستم که باید از طریق سامانه جامع تجاری خرید کنم. لذا شعبه با عنایت به دفاعیات غیرمستدل و غیر موجه متهم و هچنین با توجه به نیاز مردم در شرایط کنونی به کالاهای موجود تخلف احتکار را به نامبرده محرز تشخیص و مشارالیه را علاوه برالزام به عرضه کالا در شبکه قانونی به پرداخت ۳۴۰ میلیون ریال جزای نقدی ۱۰ درصد ارزش کالاهای احتکاری در حق صندوق دولت محکوم نمود.

وی در خاتمه از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف مربوط به بخش کالا و خدمات موضوع را از طریق سامانه اینترنتی  www,tazirat135.ir و یا تلفن ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و یا از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش نمایند.