تراکتور آذربایجان ۲_۳ شمش آذر قزوین/ تراکتور در خانه مقابل شمس‌آذر غافلگیر شد

در ادامه دیدارهای هفته ششم لیگ برتر، شمس‌آذر قزوین توانست شگفتی‌ساز شود و در تبریز مقابل تراکتور بردی 3 گله را به‌دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۷ مسابقه پیگیری می‌شود و تقابل تیم‌های گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان به‌واسطه حضور طلایی‌پوشان اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا به هشتم دی‌ماه موکول شد. در روزهای گذشته، ۵ دیدار از هفته ششم لیگ برتر به انجام رسید و امشب (شنبه) دو مسابقه دیگر این هفته از رقابت‌ها به انجام رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که شمس‌آذر در قزوین میهمان تیم تراکتور تبریز بود و ذوب‌آهن اصفهان در خانه برابر مس رفسنجان قرار گرفت.

شاگردان سعید دقیقی در تیم شمس‌آذر در اندیشه کسب دومین برد بیرون از خانه خود در لیگ بیست‌وسوم بودند و در طرف مقابل تراکتوری‌ها برای رسیدن به صدر جدول و هم‌امتیاز شدن با پرسپولیس، در سودای آن بودند تا بتوانند پنجمین پیروزی متوالی‌شان را به‌دست آورند. در اصفهان هم ذوبی‌ها برای ورود به کورس مدعیان به دنبال کسب پیروزی خانگی بودند و در آن‌سوی میدان، شاگردان ساکت الهامی برای خروج از بحران نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز در خانه حریف داشتند.

شاگردان دقیقی سورپرایز هفته را در تبریز رقم زدند

تراکتور تبریز و شمس‌آذر قزوین از ساعت ۱۸:۱۵ با قضاوت روح‌الله شریفی کار خود را در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز کردند و نکته عجیب مسابقه، استقبال کم هواداران تراکتور از مسابقه امشب تیم‌شان بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که شاگردان پاکو خمس در ۴ بازی اخیر توانسته بودند به پیروزی برسند. سبزپوشان قزوینی نیمه نخست را بهتر آغاز کردند و در اندیشه رسیدن به گل برتری بودند اما حملات نصفه‌ونیمه شاگردان سعید دقیقی راه به جایی نمی‌برد. بعد از خلق چند موقعیت روی دروازه تراکتور، اشتباه عجیب صفا هادی و خطای روی رحمان جعفری باعث اعلام ضربه پنالتی به سود شمس‌آذر شد که در دقیقه ۱۷، پوریا سرآبادانی موفق به گلزنی برای شمس‌آذر شد.

شاگردان خمس بعد از دریافت گل، در تلاش برای جبران آن بودند و امید داشتند تا به گل تساوی برسند اما حملات تراکتوری‌ها زهردار نبود و در نقطه مقابل، محمدرضا رضایی از اشتباه فاحش حسین پورحمیدی و تعلل خط دفاعی تراکتور استفاده کرد و در دقیقه ۳۳ اختلاف را به ۲ گل رساند تا نیمه نخست با برتری دو گله شمس‌آذر به پایان برسد. پاکو خمس در میان دو نیمه، ۲ تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد اما شرایط مطابق انتظار او پیش نرفت و در اولین دقیقه از نیمه دوم، ارسال علی‌اصغر اعرابی با ضربه سر امیرمحمد نسایی همراه شد تا نتیجه غیرمنتظره ۳ بر صفر به سود شمس‌آذر روی اسکوربورد ورزشگاه یادگار امام تبریز نقش ببندد.

شمس‌آذری‌ها بعد از ثبت گل سوم در تلاش برای مدیریت بازی بودند و در نقطه مقابل، سرخ‌پوشان تبریزی در سودای آن بودند تا از شکست سنگین خانگی فرار کنند. تراکتوری‌ها با حملات پردامنه در سودای رسیدن به گل نخست بودند که سرانجام تلاش آن‌ها به‌ثمر نشست و مهدی عبدی توانست از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۰ دروازه تیم شمس‌آذر را باز کند؛ آن‌هم در شرایطی‌که مهدی هاشم‌نژاد پدیده جوان و تعویضی تراکتور موفق به کسب پنالتی شد.

سرخ‌پوشان تبریزی بعد از رسیدن به گل نخست، به حملات خود روی دروازه شمس‌آذر برای رسیدن به گل‌های بیشتر ادامه دادند که شوت دیدنی ریکاردو آلوز باعث شد تا اختلاف به حداقل برسد اما شاگردان پاکو خمس در ثبت گل تساوی ناکام بودند. البته که در دقیقه (۸+۹۰) مهدی عبدی مجدداً موفق به گلزنی شد اما او در موقعیت آفساید برای تیمش گل زد و همین مسئله باعث شد نتیجه بازی تغییر نکند و در پایان یک بازی جذاب و البته پرگل، شمس‌آذر قزوین توانست یکی از شگفتی‌های فصل جدید را رقم بزند و بردی ۳ بر ۲ را در تبریز مقابل تراکتور جشن گرفت. جالب آنکه اولین برد شاگردان دقیقی در فصل جدید هم در خارج از خانه به‌ثبت رسیده بود که آن‌ها توانستند با نتیجه ۳ بر صفر مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسند.

شمس‌آذر قزوین با پیروزی در مسابقه امشب، با توجه به کسر ۳ امتیاز انجام شده، در جدول رده‌بندی ۴ امتیازی شد و در رتبه پانزدهم جدول باقی ماند. تراکتور تبریز هم شانس رسیدن به صدر جدول را از دست داد و با ۱۲ امتیاز و تفاضل ۳+ به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آلومینیوم اراک موقعیت خود در رتبه سوم را حفظ کرد. شاگردان دقیقی بعد از برد روحیه‌بخش در مسابقه امشب، جمعه پنجم مهرماه میهمان فولاد خوزستان هستند و در همان روز، تراکتور تبریز در اصفهان باید به مصاف ذوب‌آهن برود.