امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه فرمانداری ارومیه و تبریز

تفاهم نامه همکاری دوجانبه در دیدار فرمانداران ارومیه و تبریز با موضوع استفاده از ظرفیت ها و پتانسیلهای بالقوه وبالفعل دو شهرستان همسایه ارومیه و تبریز منعقد گردید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، عصر روز دوشنبه مورخ ۴ دی ماه، عماری فرماندار شهرستان ارومیه میزبان یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز و هیات همراه ایشان بود.

در این دیدار فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به مشترکات فرهنگی ،تاریخی و مبادلات تجاری از گذشته تا به امروز، از شهدای گرانقدر همچون شهیدان باکری به عنوان یکی از مهمترین نقاط مشترک دو استان و دو شهرستان بزرگ تاریخی یاد نمودند.

️ فرماندار ارومیه با اشاره به ظرفیت های بزرگ مرزی ارومیه و همجواری با دوکشور عراق و ترکیه، پتانسیل های گردشگری داخلی و خارجی، وجود شهرک های صنعتی، صنایع تبدیلی، حجم بالای تولیدات کشاورزی و دانشگاهها و موسسات آموزشی متعدد، ظرفیت عظیم جوانان علاقمند به ورزش بخصوص والیبال و تنوع اقوام، ادیان و مذاهب را از جمله ظرفیت های بالای شهرستان ارومیه توصیف نمود.

فرماندار ارومیه با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین امسال و میزبانی شهرستان ارومیه از زائرین عزیز شهرستان تبریز و استان آذربایجان شرقی و سایر استان های همجوار به سمت مرز تمر چین پیرانشهر را از موهبتهای الهی بر شمردند که باید برای سالهای بعد بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد .

️فرماندار شهرستان ارومیه در این دیدار، تبریز و هموطنان تبریزی را مایه افتخار همه کشور و شهروندان ارومیه خواند و خواهان تدوین برنامه مشترک برای استمرار همکاری های فرهنگی ،تجاری و اقتصادی وسایر حوزه های دو جانبه شدند.

عماری با اشاره به امضای تفاهم نامه دوجانبه که ما بین فرمانداران دو شهرستان در حوزه های مختلف امضا شد، گفت: جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه، دبیرخانه دائمی مختص این همکاریهای دوجانبه در دو فرمانداری شهرستانهای ارومیه و تبریز ایجاد می شود.

فاتح فرماندار تبریز نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از حضور در شهر قدیمی و تاریخی، فرهنگی ارومیه ،این دیدار را مایه امیدواری وگشایشی دوچندان برای تبادلات دو جانبه در هم زمینه ها دانسته و ابراز امیدواری کرد با تبادل اطلاعات و هم افزایی در همه زمینه ها به خصوص تجارت و بازرگانی و برپایی نمایشگاه تولیدات صنعتی شهر تبریز ، تعاملات فی مابین افزایش یابد .

وی تعدد شهیدان در حفاظت وصیانت از کشور را مایه افتخار و شهیدان باکری را فصل مشترک همه ایرانیان بخصوص شهروندان دو استان برشمردند.

️فرماندار ارومیه در حاشیه این دیدار و پس از امضا و تبادل تفاهم نامه در مصاحبه تلویزیونی هدف از امضای تفاهم نامه را افزایش تبادلات فرهنگی ،اقتصادی و گردشگری ، تبادل تجربیات دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و سایر زمینه ها بیان نمودند.