پایان امسال؛ آخرین مهلت نصب کنتور در چاه های کشاورزی آذربایجان غربی

مجری طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب‌منطقه ای آذربایجان غربی گفت: مالکان چاه های کشاورزی استان تا پایان سال جاری برای نصب کنتور هوشمند فرصت دارند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، میثم عاشوری گفت: مالکان چاه های کشاورزی دارای پروانه بهره‌برداری در صورتی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برای خرید و نصب کنتور حجمی هوشمند اقدام کنند از ۵۰٪ تخفیف آب بهاء بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش بارش در سنوات اخیر و محدودیت برداشت آب از منابع آب زیرزمینی افزود: در حالی که تعرفه آب بهاء چاه های کشاورزی فاقد کنتور در سال جاری ۶۰۰ ریال به ازای هر مترمکعب آب مطابق مفاد پروانه بهره برداری می باشد، در صورت خرید و نصب کنتور حجمی هوشمند از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار و مبناء محاسبات با تعرفه ۳۰۰ ریال به ازای هر مترمکعب آب مصرفی محاسبه و در فیش آب بهاء اعمال خواهد گردید.

️مجری طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی استان افزود: به منظور حفاظت از منابع آب زیرزمینی در ۹ ماهه نخست سال جاری با حمایت‌های دستگاه محترم قضایی تعداد ۱۰۶۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه گردیده است که با انسداد این تعداد چاه از برداشت سالانه ۱۹میلیون مترمکعب از ذخایر آب‌های زیرزمینی جلوگیری بعمل آمده است. عمق تجمعی چاه های انسداد یافته بالغ بر ۱۶ کیلیومتر بوده و عمدتاً در دشت های حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار داشته اند.