آقایان بهارستان نشین مناطق آذربایجان؛ حمل دریاچه ارومیه با کامیون ممنوع

آقایان بهارستان نشین مناطق آذربایجان در موسم انتصابات دوباره درخواست های به حق مردم منطقه را به سخره می گیرند و هر از گاهی با تلفن های شخصی خود جهت تبلیغات بیشتر از داخل ماشین ویدیوهایی گوگولی می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، متاسفانه دریاچه اورمیه  بعد از حذف ۴۲۰۰ و با سد سازی دلاری اطراف آن و باغداران نئولیبرال آن منطقه خشک شد.اگر سیاست تثبیت در سطح آب انجام می شد و نظارت آهنین بر تبخیر و زاویه تابش خورشید ( که پشتش به ماست) صورت می گرفت الان دریاچه پر از آب بود.!

پس از خشک شدن دریاچه اورمیه سناریوهای مختلفی مبنی بر خشک کردن عمدی این دریاچه برای استحصال لیتیم مطرح شده بود.  در عین حال که رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران وجود لیتیم در دریاجه اورمیع را تایید می کند، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اورمیه می گوید چینی ها درخواست دریافت مجوز برای برداشت شورابه های پارک ملی این دریاچه را داشتند.

تاثیر خشک شدن دریاچه اورمیه در ابعاد دریاچه اورمیه را بر اقلیم منطقه نمی بینند که جلوی چشمشان است در عوض صبح تا شب به ادعای غیر قابل اثبات تاثیر بارور سازی ابرها توسط کشورهای همسایه بر کاهش بارندگی ها در ایران دامن زده اند.چرا؟ چون همیشه انداختن تقصیرها بر گردن دیگران راحت ترین کار بوده است.

بستر دریاچه مملو از لودر و ماشین های باربری شده است.نمیدانم بار این کامیون ها چیست و اصلا برای چه کاری فعالیت می کنند ولی این تغییر حالت ، برگشت پذیری دریاچه اورمیه را تقریبا غیرممکن و فرایند احیای حتی بخش هایی از آن را درآینده بسیار پرهزینه خواهد کرد.

آقایان بهارستان نشین مناطق آذربایجان در موسم انتصابات دوباره درخواست های به حق مردم منطقه را به سخره می گیرند و هر از گاهی با تلفن های شخصی خود جهت تبلیغات بیشتر از داخل ماشین ویدیوهایی گوگولی می گیرند.

( تماس با وزیران) نمایندگانی که حتی الفبای وطن را نمی دانند…جولان شما در نهم فروردین ۱۴۰۲ را فراموش نکرده ایم که با قایق موتوری در سواحل نگین آذربایجان گشت می زدین و از موفقیت های خود در بخش احیا ویدیوی اینستاگرامی تهیه می کردین…

آقای بهارستانی عزیز؛ بحث دریاچه اورمیه امروز فراتر از موضوع محیط زیستی می باشد…دریاچه اورمیه برای ۱۵ میلیون نفر از مردم این منطقه نماد هویت است.لطفا هویت این شهر را مثل محیط زیستش ترور نکنید…چرا در خصوص نگین آذربایجان با جناب وزیر تلفنی صحبت نمی کنید و ویدیو منتشر نمی کنید؟