مدیریت تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس

بر اساس ماده 81 قانون انتخابات هیأت اجرایی استانی برای نظارت بر تبلیغات کاندیدا های انتخابات تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، بر اساس ماده ۸۱ قانون جدید و به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی هیأت استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت نام داوطلبان زیر نظر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات با ترکیب زیر تشکیل می شود:

۱- استاندار یا نماینده تام الاختیار او به عنوان رئیس هیأت

۲- دادستان مرکز استان یا نماینده تام الاختیار او

۳- مدیرکل صدا و سیمای استان یا نماینده تام الاختیار رئیس سازمان

۴- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

۵ – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

۶ – رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان

۷- دبیر ستاد انتخابات استان بدون حق رأی

۸- دو نفر از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب شورای اسلامی استان بدون حق رأی

بر اساس تبصره ۲، جلسات هیأت استانی بررسی تبلیغات با حضور حداقل پنج عضو دارای حق رأی رسمیت می یابد و تصمیمات آنها با رأی چهار عضو دارای حق رأی، معتبر است.

در تبصره ۳ ، وظایف هیأت استانی بررسی تبلیغات عبارتند از:

۱- اجرای دستورالعمل های هیأت اجرائی مرکزی در خصوص تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی

۲- برنامه ریزی و اجرای مقررات لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی نهادها موضوع ماده (۷۴) این قانون مراقبت بر جرائم تبلیغاتی ارتکابی از جمله استفاده غیرقانونی از هرگونه امکانات و اموال دستگاه های دولتی و عمومی یا فعالیت های تبلیغاتی غیرقانونی مسؤولان و کارکنان و اعلام آن به مراجع صالح قضائی